Walt Disney Co. zvažuje osud sítě obchodů
Americký mediální gigant Walt Disney Co. uvažuje o tom, že prodá ztrátovou síť obchodů se značkou Disney. Firma oznámila, že urychlí plány zavřít tyto obchody v Severní Americe, hledá pro ně při tom kupce. Podle analytiků, kteří se specializují na maloobchodní trh, bude Disney potřebovat hodně svého kouzla, aby se řetězce zbavil. Připomínají, že se nyní odvětví konsoliduje a rozmach diskontních prodejců odvádí zákazníky od zavedených značek. Obchody Disney, které prodávají zboží s motivy Mickey Mouse a medvídka Pú a samozřejmě lístky do Disneyho zábavních parků, byly symbolem úspěchu skupiny v 90. letech. Řetězec se však rozšířil příliš rychle a z nejvyššího počtu 741 prodejen v roce 2000 jejich množství postupně klesá. Nyní jich je 548, z toho 387 v Severní Americe. Disney se chystá tento počet snížit pod 300. Společnost dodává, že by případnému zájemci mohla prodat licenci na používání značky Disney. Stejně tak to firma udělala v Japonsku, kde síť prodala v roce 2001 společnosti, jež v Japonsku provozuje Disneyho zábavní parky.
Celý řetězec loni vykázal ztrátu 50 milionů dolarů při tržbách 1,05 miliardy. Uvedl to mediální analytik Mike Gallant z firmy CIBC World Markets. Podle něj není důvod, aby Disney prodejny provozoval, když kupce nenajde. Konkurenční filmové studio Warner Bros. zavřelo své obchody již v roce 2001. Důvodem byla skutečnost, že se nenašel zájemce o ně, připomněla agentura Reuters.
-čtk-