Vydavatelé světových magazínů čekají růst reklamních příjmů
Vydavatelé světových magazínů od Elle po Esquire očekávají, že se letos trh reklamy mírně zvedne. Společnosti Hearst Corp., Lagardére a Gruner & Jahr se na tom shodly na světovém kongresu vydavatelů v Paříži, napsala agentura Reuters.
Vydavatelé letos předpovídají jednociferný procentní růst tržeb z reklamy ve světových magazínech. Odvětví přitom v posledních letech potkal výrazný propad.
Růst příjmů z reklamy v americkém televizním a kabelovém vysílání se přelije do tištěných médií, předpověděl v Paříži Victor Ganzi z vedení americké společnosti Hearst Corp. Ganzi předpovídá, že trh reklamy v amerických magazínech letos vzroste o dvě až čtyři procenta.
Francouzský Lagardére, konkurenční vydavatel titulů jako Elle a Paris Match, očekává růst silnější než ve Spojených státech, mohl by dosáhnout osmi až deseti procent. Uvedl to předseda představenstva firmy Arnaud Lagardére. Celosvětový růst reklamního trhu odhaduje na dvě procenta.
Gruner & Jahr, součást německé mediální skupiny Bertelsmann, pozoruje vzestup na americkém trhu podobně jako Hearst. Gruner & Jahr vydává například německý Stern či americký Family Circle, napsala agentura.
-čtk-