Francouzsko-americký mediální gigant Vivendi Universal jedná se čtyřmi nebo pěti skupinami o prodeji své americké zábavní divize. Dohoda by mohla být podepsána počátkem léta. Hodnota zábavní divize Vivendi Universal Entertainment, která zahrnuje druhé největší filmové studio Universal Studios, kabelové televize a zábavní parky, se odhaduje zhruba na 15 miliard eur. To je právě dost na vyrovnání dluhů mateřské Vivendi Universal. Závazky vznikly po expanzi společnosti.
Vivendi minulý měsíc potvrdila, že se chystá prodat americká aktiva, která získala v roce 2000 od společnosti Seagram, a vzdát se Hollywoodu, aby se dostala z dluhů. Hodlá si ponechat telekomunikace a hudební divizi Universal Music.
„Prodej představuje takový kapitál, že by se nová Vivendi Universal mohla stát skupinou, představující 18 miliard eur, s kladným provozním ziskem a bez dluhů. Skupina by okamžitě získala zpět investiční status na trzích,“ uvedla osoba zapojená do jednání, která si nepřála být jmenována. Společnost by zároveň chtěla prodat divizi počítačových her, dodala. Zájem o některé části zábavní divize projevily společnosti Liberty Media, Viacom a televizní síť NBC patřící General Electric. Připojily se tak k texaskému miliardáři Marvinu Davisovi, který už loni nabídl 20 miliard dolarů za Vivendi Universal Entertainment a Universal Music, včetně předpokládaného dluhu, ve snaze získat celé nebo alespoň část zábavního impéria. Vivendi seznam potenciálních zájemců nekomentovala. Najala však společnost Goldman Sachs jako druhou banku, která by společně se Citigroup prodávala její aktiva.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).