Vivendi Universal chce do léta opustit zábavní průmysl

21. 5. 2003 10:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzsko-americký mediální gigant Vivendi Universal jedná se čtyřmi nebo pěti skupinami o prodeji své americké zábavní divize. Dohoda by mohla být podepsána počátkem léta. Hodnota zábavní divize Vivendi Universal Entertainment, která zahrnuje druhé největší filmové studio Universal Studios, kabelové televize a zábavní parky, se odhaduje zhruba na 15 miliard eur. To je právě dost na vyrovnání dluhů mateřské Vivendi Universal. Závazky vznikly po expanzi společnosti.
Vivendi minulý měsíc potvrdila, že se chystá prodat americká aktiva, která získala v roce 2000 od společnosti Seagram, a vzdát se Hollywoodu, aby se dostala z dluhů. Hodlá si ponechat telekomunikace a hudební divizi Universal Music.
„Prodej představuje takový kapitál, že by se nová Vivendi Universal mohla stát skupinou, představující 18 miliard eur, s kladným provozním ziskem a bez dluhů. Skupina by okamžitě získala zpět investiční status na trzích,“ uvedla osoba zapojená do jednání, která si nepřála být jmenována. Společnost by zároveň chtěla prodat divizi počítačových her, dodala. Zájem o některé části zábavní divize projevily společnosti Liberty Media, Viacom a televizní síť NBC patřící General Electric. Připojily se tak k texaskému miliardáři Marvinu Davisovi, který už loni nabídl 20 miliard dolarů za Vivendi Universal Entertainment a Universal Music, včetně předpokládaného dluhu, ve snaze získat celé nebo alespoň část zábavního impéria. Vivendi seznam potenciálních zájemců nekomentovala. Najala však společnost Goldman Sachs jako druhou banku, která by společně se Citigroup prodávala její aktiva.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.