Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V USA skončil veletrh filmových práv

Redakce MAM28. 5. 2003

Zatímco filmové hvězdy a režiséři mířili v těchto týdnech do Cannes, obchodníci a producenti si kupovali letenky do Los Angeles. Dvoutýdenní L. A. Screenings, které skončily včera, jsou největším veletrhem filmových práv. Do desetimiliónové metropole kvůli němu přijely tisíce zájemců – z Nového Zélandu, přes Japonsko, Brazílii až po Island a Ukrajinu.
Mediálně dobře známý filmový festival v Cannes je určen spíše reklamě a propagaci filmových snímků, v Hollywoodu se dělají hlavně obchody, které pak následně určí podobu televizí a nabídky kin na mnoho měsíců dopředu. A to nejlépe bez přítomnosti veřejnosti.
Na rozdíl od filmových radovánek na Azurovém pobřeží se proto v Los Angeles nekonají žádné tiskové konference, žádné zahajovací večírky, neexistuje dokonce ani pevné sídlo veletrhu. Přístup na představení v Hollywoodu umožňuje pouze písemná pozvánka. Studia jako Sony Pictures, Warner, Universal, Disney, Fox či MGM jsou raději se svými zákazníky sama. Tak kupříkladu Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), nejmenší ze šesti velkých hollywoodských studií, na představení své nejnovější produkce pozvalo obchodníky do skromné kancelářské budovy z devadesátých let, na poloviční cestě mezi rájem milionářů Beverly Hills a známým přímořským městem Santa Monica.
Prodejní přehlídka trvá tři hodiny a dvacet minut, to je pro nákupčí ve srovnání s desetihodinovými maratóny konkurence jako Warner, dceřiné společnosti největšího světového mediálního koncernu AOL Time Warner, něco jako filmové rychloobčerstvení. Perlou jsou tentokrát televizní práva na komedii “Legally Blond 2” a bondovku “Die Another Day”.
Nákupy se na L. A. Screenings podobají honbě, studia jsou totiž rozseta přes celou megalopolis Los Angeles. Za vysokými zdmi studií pak jde do tuhého. Kdo, kdy a za kolik koupí kolik programů však zůstává tajemstvím. Ani jinak vždy dobře informovaný deník “Los Angeles Times” se nic nedozví.
Hospodářské noviny, 28.5.2003, autor: Hans-Peter-Siebenhaar, Handelsblatt

×

Film Bruce Almighty vydělal o víkendu 86 milionů USD

Starší článek

Vydavatelé světových magazínů čekají růst reklamních příjmů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více