V USA skončil veletrh filmových práv

28. 5. 2003 00:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zatímco filmové hvězdy a režiséři mířili v těchto týdnech do Cannes, obchodníci a producenti si kupovali letenky do Los Angeles. Dvoutýdenní L. A. Screenings, které skončily včera, jsou největším veletrhem filmových práv. Do desetimiliónové metropole kvůli němu přijely tisíce zájemců – z Nového Zélandu, přes Japonsko, Brazílii až po Island a Ukrajinu.
Mediálně dobře známý filmový festival v Cannes je určen spíše reklamě a propagaci filmových snímků, v Hollywoodu se dělají hlavně obchody, které pak následně určí podobu televizí a nabídky kin na mnoho měsíců dopředu. A to nejlépe bez přítomnosti veřejnosti.
Na rozdíl od filmových radovánek na Azurovém pobřeží se proto v Los Angeles nekonají žádné tiskové konference, žádné zahajovací večírky, neexistuje dokonce ani pevné sídlo veletrhu. Přístup na představení v Hollywoodu umožňuje pouze písemná pozvánka. Studia jako Sony Pictures, Warner, Universal, Disney, Fox či MGM jsou raději se svými zákazníky sama. Tak kupříkladu Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), nejmenší ze šesti velkých hollywoodských studií, na představení své nejnovější produkce pozvalo obchodníky do skromné kancelářské budovy z devadesátých let, na poloviční cestě mezi rájem milionářů Beverly Hills a známým přímořským městem Santa Monica.
Prodejní přehlídka trvá tři hodiny a dvacet minut, to je pro nákupčí ve srovnání s desetihodinovými maratóny konkurence jako Warner, dceřiné společnosti největšího světového mediálního koncernu AOL Time Warner, něco jako filmové rychloobčerstvení. Perlou jsou tentokrát televizní práva na komedii „Legally Blond 2“ a bondovku „Die Another Day“.
Nákupy se na L. A. Screenings podobají honbě, studia jsou totiž rozseta přes celou megalopolis Los Angeles. Za vysokými zdmi studií pak jde do tuhého. Kdo, kdy a za kolik koupí kolik programů však zůstává tajemstvím. Ani jinak vždy dobře informovaný deník „Los Angeles Times“ se nic nedozví.
Hospodářské noviny, 28.5.2003, autor: Hans-Peter-Siebenhaar, Handelsblatt

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.