Tržby Vivendi Universal klesly
Tržby francouzsko-amerického mediálního gigantu Vivendi Universal se v prvním čtvrtletí snížily o čtyři procenta, když pokles tržeb v oblasti hudby a filmu převážil nad nárůstem v telekomunikacích a americké zábavní divizi.
Tržby se snížily na 6,232 miliardy eur z očištěných 6,484 miliardy před rokem. Očištěné tržby nezahrnují příjmy z aktivit, které společnost prodala, aby zabránila svému kolapsu kvůli vysokým dluhům. Po zahrnutí těchto příjmů činily tržby v prvním čtvrtletí loňského roku 14,649 miliardy eur. Tržby americké zábavní divize Vivendi Universal Entertainment, která zahrnuje druhé největší filmové studio Universal Studios a pro kterou firma nyní hledá kupce, vzrostly o pět procent. U televizních aktivit se příjmy zvýšily o 12 procent, zatímco u filmových aktivit klesly o osm procent. Tržby hudební divize Universal Music, s níž mají smlouvy například raper Eminem, skupina U2 a Elton John, klesly o 19 procent na 1,10 miliardy eur. Tržby z telekomunikačních aktivit naopak stouply o čtyři procenta na 1,78 miliardy eur. Generální ředitel Jean Rene Fortou minulý měsíc představil novou strategii, podle níž by měly společnost v budoucnosti pravděpodobně tvořit telekomunikační aktivity, francouzský placený kanál Canal Plus a některé, případně všechny, hudební aktivity.
-čtk-