Televizi Nova se po ztrátě zájmu opět podařilo přilákat diváky
Podíl televize Nova na trhu dosáhl v uplynulém týdnu 45 procent dospělých diváků. Je to nejlepší výsledek od poloviny března, kdy její podíl činil 45,7 procenta. K dobrému výsledku přispělo i uvedení zábavní soutěže IQ test národa, na který se dívalo až 72 procent diváků u obrazovek. Vyplývá to z údajů Asociace televizních organizací (ATO).
Výsledek prvního programu České televize – 22,4 procenta – odpovídá rozmezí 21 až 23 procent, ve kterém se ČT 1 převážně pohybuje poslední dva měsíce. Prvnímu kanálu ČT se tak daří stabilně udržovat dvou- až tříbodový náskok před Primou, jejíž podíl dosáhl 19,7 diváků nad 15 let. Slabší časy po hokejových žních zažívá kanál ČT 2, na který se dívalo 6,4 procenta diváků.
Velké změny nenastaly ani v TOP 20 nejsledovanějších pořadů. Na prvním místě se umístily Televizní noviny (Nova) z 20. května s 31,9procentní sledovaností. Oproti předchozímu období to představuje pokles o 2,4 procenta. Naopak o 0,6 procenta si polepšily Četnické humoresky, které tak dosáhly 28,4procentní sledovanosti a s přehledem si tak udržují status nejoblíbenějšího pořadu ČT. Na Primě nejvíc zabodoval film S čerty nejsou žerty, který přilákal 14,7 procenta všech diváků.
Hospodářské noviny, 30.5.2003, autor: (abo)
Podíl televizí na trhu 19. – 25. května (v procentech)
Skupina | ČT 1 | ČT2 | Nova | Prima | Ostatní |
Děti 4- 14 let | 25,47 | 5,50 | 42,26 | 14,57 | 12,20 |
Ženy nad 15 let | 22,40 | 5,17 | 46,18 | 21,07 | 5,18 |
Muži nad 15 let | 22,36 | 8,06 | 43,43 | 17,98 | 8,17 |
Dospělí nad 15 let | 22,38 | 6,44 | 44,98 | 19,72 | 6,48 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch