Studie: Domácí firmy se prosazují na světových trzích stále málo

15. 5. 2003 08:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká republika v loňském roce mírně zhoršila konkurenční schopnost své ekonomiky i podniků. Uvádějí to ve své zprávě dva renomované výzkumné ústavy ve Švýcarsku. Podle výroční studie Ústavu pro rozvoj managementu (IMD) v Lausanne, kleslo v roce 2002 Česko v kategorii zemí do 20 miliónů obyvatel z 19. na 21. místo. Pro srovnání: Slovensko se z 23. příčky propadlo na 27. a Maďarsko z 18. na 23. místo. Ústavy užívají stovky různých kritérií ke srovnání „síly“ zemí i firem. Nižší schopnost Česka prosadit se na evropském i světovém trhu v soupeření s rivaly potvrzuje i každoroční zpráva Světového ekonomického fóra (WEF). Podle ní Česko v kvalitě podnikatelského prostředí loni ztratilo tři body, ale stále je v soutěži s 80 dalšími zeměmi světa na slušném 34. místě. V hodnocení vnitřních daňových, právních i jiných podmínek pro podnikání, se ČR loni zvedla o jednu příčku na 33. místo. Je tak sice za Maďarskem (pořadí 28), ale před Slovenskem (42), Polskem (46) a Ruskem (58). Autor studie IMD Stéphane Garelli prohlásil, že vstup Česka a dalších nových zemí do Evropské unie zvýší její konkurenční schopnost a „přinese závan svěžího větru“.

Hospodářské noviny, 15.5.2003, autor: (mp)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení