Starcom Media Vest dominuje
Podle aktuální studie pařížského institutu Recma stouply globální reklamní výdaje do médií v loňském roce meziročně o 4,4 % na 157,95 miliardy dolarů (cca 140,3 miliardy euro). Se svěřenými reklamními rozpočty v objemu 18,4 miliardy dolarů (tj. 11,6% tržní podíl) se největší mediální sítí na světě stala Starcom Media Vest (SMV) patřící pod křídla Publics-Holding. Spolu s aktivitami společnosti Zenith Media, která patří rovněž do stáje Publics-Holding, se tak jedná o sumu 34,55 miliardy dolarů. V závěsu za SMV zůstaly MindShare (patřící pod WPP) a OMD (Omnicom). Na čtvrté místo se kvůli ztrátám klientů jako Disney a Gateway Computer propadl lídr roku 2001, agentura Initiative Media (Interpublic). Od pátého místa je pořadí následující: Carat (Aegis), Zenith Optimedia (Publicis), Universal McCann (Interpublic), mediaedge:cia (WPP), MediaCom (Grey) a MPG (Havas).
-Martin Schreier-