Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Spotřeba vína v ČR má i letos vzrůst

Redakce MAM16. 5. 2003

Rozhodující vinařské podniky plánují na letošní rok opět čtyřprocentní nárůst prodejů vína v ČR. Víno nadále zůstane alkoholickým nápojem s nejvyšším meziročním nárůstem odbytu v republice. Tvrdí to obchodní ředitel největší vinařsko-vinohradnické skupiny Bohemia Sekt Dalibor Šebela. Díky velmi patrnému posunu spotřebitelů ke kvalitě vzroste nejvíce prodej odrůdových jakostních vín, jejichž meziroční posílení odhaduje Šebela na deset procent. V letech 2002/2001 přitom vzrostl jejich prodej o 15 až 20 procent. “Česká republika zažívá výrazný růst popularity vína a jeho konzumace se stává velmi důležitým společenským fenoménem,” dodal Šebela. Podle generálního ředitele Bohemia Sektu Josefa Vozdeckého bude mít největší vliv na další vývoj prodeje kupní síla lidí, vliv připravovaného zvýšení spotřební daně u lihovin a úspěch programu zdraví pro člověka v 21. století.
Výdaje domácností za víno loni podle agentury GfK vzrostly o 4,3 procenta, výdaje za šumivá vína o 3,4 procenta. “Díky výraznějšímu příklonu konzumentů k prémiovému segmentu se stále více prodávají vína v kamenných obchodech,” vysvětlil Šebela. V maloobchodech s prodejní plochou nad 400 metrů čtverečních stoupl loni prodej vína meziročně o 26,4 procenta.
Od roku 1994 se v ČR každoročně zvyšovala spotřeba vína o čtyři až pět procent. V loňském roce vypil každý Čech 15 až 16 litrů vína. Letošní prodej vína v ČR sice mírně stagnuje, ale výdaje za víno se stále zvyšují, neboť lidé kupují kvalitnější značky. Šebela tento trend vysvětluje vyspělejšími konzumenty a jejich rostoucí koupěschopností.
-čtk-

×

Hitparádu dál vede Madonna

Starší článek

Dostál: Nova nabídla milióny za nový zákon

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více