Škoda, nic jsem neslyšel

19. 5. 2003 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

O fungování a praxi public relations nemám přehnané iluze. Takže mě toho moc nepřekvapí. Něco ale přece jen ještě ano.
Nic jsem neslyšel, říkám svému ani ne tříletému dítěti na to, když si vybere v hračkářství Lego anebo když mu podávám šťávu večer před spaním. A on mi podle své nálady odpoví děkuji. Buď s tónem řádně otráveného dítěte nebo v případě dobré nálady s výrazem anděla. Tak nějak mám pocit, že když někdo něco dostane nebo pro něj někdo něco udělá, že se má poděkovat.
Zdá se však, že poněkud jinou výchovu mají současní majitelé TV Nova. Ti se totiž v oficiální zprávě, kde oznamovali, že Vladimír Železný již nebude ředitelem TV Nova, ani neobtěžovali poděkovat mu za to, co tento člověk této stanici dal. Mám pocit, že by se to slušelo, protože Vladimír Železný toho pro český mediální trh udělal hodně. Můžeme mít na tohoto dnes již bývalého ředitele názory různé, ale poděkovat se sluší, a to i přesto, že dnes již víme, že celá řada jeho rozhodnutí nebyla úplně šťastná.
Případ druhý, doplňující
Dost podobná zpráva ostatně přišla i z jedné z největších mediálních agentur Starcom MediaVest Group, kdy byli den ze dne odvoláni její ředitel a finanční ředitel. Ať už byly důvody jakékoliv a ať už máme názory na tyto dva pány také jakékoliv, je fakt, že minimálně ředitel této agentury byl osobou, která pomáhala tuto firmu budovat, dala jí tvář a dostala ji mezi největší tři agentury na trhu. A tak by poděkování asi také neškodilo.
Případ třetí s poučením
A do třetice stejný případ, tiskový mluvčí Eurotelu. Také odvolaný minulý týden. A jakkoliv jsme si s ním zrovna my užili své, když nám nechtěl potvrzovat informace nebo jejich potvrzení záměrně zdržoval, aby firma získala čas, tak pomáhal vytvářet image této společnosti. A tak bych tak trochu čekal, že mu firma se snad nejkreativnějším mediálním plánováním a úžasným důrazem na svoji image poděkuje. Bohužel, nestalo se.
A tak se skoro zdá, že poděkování je v České republice věcí, která se vyvažuje přinejmenším zlatem. Přitom poděkovat někomu za to, že pro mě pracoval, je věc, která patří k základním slušnostem. A když už ne k slušnostem, tak alespoň k tomu, čemu se říká slušná firemní image anebo dobré public relations. Takže, třikrát škoda. Je to sice taková drobnost, ale je to přesně jeden z kousků, který nás dělí od kultivovaného světa či alespoň od světa s dobrým public relations.
Jen počkejte!
Další setkání ilustrující fungování komunikace s veřejností se podařilo Davidu Šimákovi z rubriky Marketing, když shromažďoval materiál pro téma marketing prodeje ojetých vozů. V rámci přípravy článku se chtěl zeptat na zkušenosti největšího prodejce ojetých vozů v ČR AAA Auto. Ten mu totiž prostřednictvím své kolegyně oznámil, že se se zástupcem našeho časopisu bavit nebude, protože v každoměsíčním hodnocení reklamy nedopadla jeho reklama podle jeho představ. Nezbylo než jeho rozhodnutí respektovat a obejít se bez jeho názoru. Je to škoda, ale i dobrá ukázka marketingové komunikace a přístupu zástupců této společnosti k médiím. A tak nezbývá než si přát, aby se i zástupce této společnosti zúčastnil konference o image Rhodos 2003. Třeba tam přijde na to, že se to dá dělat i jinak. Taktičtěji.
Daniel Köppl
šéfredaktor

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.