Mezinárodní festival televizní zábavy v Montreaux, který se uskutečnil o víkendu, byl ve znamení britské dominance. Vedle hlavní ceny – Zlaté růže byly oceněny i další pořady jak BBC, tak i britských komerčních stanic. Soudě podle výsledků festivalu v Montreaux, britská televizní zábava je nejlepší na světě a konkurence se na ni dokáže dotáhnout jen stěží.
Zlatou růži letos získal pořad Faking It, Reality Show stanice Channel 4. Podle poroty přistupuje na rozdíl od jiných pořadů tohoto typu citlivě k účastníkům a jeví známky velmi kvalitní práce dramaturgů. „Tím se tento pořad stal důležitým příspěvkem k obnově celé jedné části televizní zábavy,“ prohlásil předseda poroty Andy Bird při sobotním vyhlašování výsledků.
Seriál The Office z produkce BBC získal ocenění jako nejlepší sitcom, v kategorii comedy zvítězil pořad The All New Harry Hill Show, za nejlepší soutěž označila porota britský pořad You Face Or Mine a v kategorii označené jako „Varieté“ zvítězila relace Derek Brown Mind Control.
Prosadit se v silné britské konkurenci se podařilo jen Arte France (cena za nejlepší hudbu) a argentinské produkci za nejlepší reklamní spot.
Hospodářské noviny, 20.5.2003, autor: (mkr)
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).