Společnost Nokia v kategorii výrobců mobilních telefonů a Karlovarské minerální vody v oblasti producentů minerálních vod získaly již počtvrté za sebou první místo v soutěži o nejlepší firemní image. Tu již sedmým rokem pořádalo sdružení Rhodos tvořené agenturou pro výzkum trhu GfK Praha, vydavatelstvím Economia a firmou Ogilvy CID.
Cenu Modrý Rhodos nově udělovanou firmám, které v příslušné kategorii zvítězily minimálně třikrát, získaly také pojišťovna ING, Plzeňský Prazdroj, Fischer, Karlovarská Becherovka a Sony.
Rhodos posuzoval kvalitu image firem tak, že v první fázi 50 českých manažerů vybralo pět parametrů, které jsou podle nich pro image firmy nejdůležitější. Prostřednictvím telefonického průzkumu pak ve druhé fázi oslovilo 500 českých manažerů. Ti měli spontánně jmenovat pět firem z každé z 19 kategorií, v rámci kterých Rhodos image firem posuzuje, a poté je ohodnotit, nakolik splňují jednotlivé parametry. Kritéria se v příslušných oborech lišila, často k nim ale patřil například přístup k zákazníkům, spolehlivost a kvalita výrobků.
Sdružení udělilo letos také nově Cenu médií, kdy image firem posuzovali novináři z různých typů médií. Držitelem Ceny médií se letos stala Škoda Auto. Ve zvláštní kategorii měst vyhrál Český Krumlov, jako země s nejlepší image bylo oceněno Švýcarsko.
Speciální příloha s výsledky