Poslanci se bojí o pluralitu, chtějí změnit tiskový zákon

30. 5. 2003 15:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mediální komise parlamentu požádala ministerstvo kultury, aby změnilo tiskový zákon. Podle členů komise totiž současný zákon dostatečně nezaručuje pluralitu názorů v tisku. Poslanci jsou znepokojeni současnou situací na trhu distributorů tisku, kde se pře společnost Mediaprint s konkurenční distribuční firmou PNS. Komise přijala usnesení po téměř dvouhodinové vzrušené debatě, které se zúčastnili také spolumajitel Mediaprintu Ivan Kaufmann a předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Josef Bednář. Spor kolem Mediaprintu vznikl koncem loňského roku, když vydavatelé většiny českých deníků v krátké době po sobě vypověděli distribuční firmě smlouvy. Své tituly pak začali distribuovat přes konkurenční firmu PNS, kterou sami vlastní. Antimonopolní úřad v dubnu rozhodl, že se vydavatelé zakázané kartelové dohody nedopustili. Mediaprint se však odvolal. ÚOHS proto nyní vede odvolací správní řízení kvůli podezření na kartelovou dohodu na trhu distributorů na základě tohoto podnětu Mediaprintu. Firma také nedávno podala další stížnost, a to na zneužití dominantního postavení společností PNS. Ta podle Kaufmanna nechce pustit na trh jeho nový deník Impuls. Úřad ve středu podle Bednáře začal stížnost šetřit, správní řízení však v tomto případě zatím nezahájil.
Kaufmann dnes antimonopolní úřad obvinil z vlažného a neobjektivního postoje. Podle Kaufmanna má úřad dostatek důkazů, aby rozhodl ve prospěch Mediaprintu. Bednář obvinění jednoznačně odmítl a upozornil, že úkolem úřadu je kontrolovat hospodářskou soutěž a že je třeba odlišit otázku soutěže a případného zajištění názorové plurality médií. Rozhodnutí úřadu však odmítl předjímat a neřekl ani, kdy odvolací správní řízení skončí.
Mediaprint zároveň po státu prostřednictvím ministerstva financí požaduje 200 milionů korun a stále se také připravuje na případnou arbitráž. V případě, že by současná situace na trhu distribuce vedla až ke krachu Mediaprintu, by tato společnost v arbitráži požadovala až pět miliard korun. Odpověď od ministerstva financí zatím firma nedostala, uvedl Kaufmann.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení