Novým šéfem Novy je Petr Dvořák

20. 5. 2003 17:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Novým generálním ředitelem televize Nova je Petr Dvořák ze společnosti PPF, která spolu s MEF Holdingem televizi vlastní. Výkonnou ředitelkou televize se stala dosavadní programová šéfka Libuše Šmuclerová. Informoval o tom mluvčí Novy Petr Kostka s tím, že o novém složení managementu v úterý 20. května rozhodli majitelé televize.
Dvořák v čele Novy, respektive vlastníka vysílací licence, společnosti CET 21, vystřídal minulý týden odvolaného Vladimíra Železného, který televizi řídil od jejího vzniku v roce 1994. Dvořák je členem vedení skupiny PPF a zároveň místopředseda představenstva Nova Holding a jednatel CET 21.
„Zvolili jsme toto řešení na přechodnou dobu, abychom neobsazením této pozice nezpomalili rozvoj televize a nedali prostor různým spekulacím, které se v médiích objevily,“ uvedl zástupce MEF Holdingu Jiří Šmejc. Vlastníci se podle něj dohodli, že definitivní řešení na pozici generálního ředitele Novy najdou do konce roku. Do té doby mimo jiné zmizí z obrazovky pořad Volejte řediteli.
Petr Dvořák absolvoval ČVUT (obor Technická kybernetika). Podnikat začal v roce 1993, kdy založil PR agenturu B.I.G. Od roku 1996 pracuje ve skupině PPF, kde dostal na starosti restrukturalizaci investičních projektů. V roce 1997 coby člen představenstva fotbalové Slavie Praha dokončil prodej podílu PPF v klubu anglické investiční skupině ENIC. O dva roky později Dvořák v České pojišťovně pracoval na projektu spojeném s koncem monopolu firmy na povinné ručení. V roce 1999 získal i titul MBA na University of Chicago. Pracoval i na přeměně Expandia banky, nyní je předsedou dozorčí rady eBanky. Po loňském vstupu PPF do Novy usedl do firem kolem televize. Ve vrcholovém vedení PPF nyní odpovídá za mediální investice.
Šmuclerovou na postu programového ředitele vystřídá dosavadní vedoucí zpravodajství Pavel Zuna. Toho nahradí jeho dosavadní zástupce Martin Ondráček. Zuna však stále bude moderovat nejsledovanější zpravodajskou relaci v ČR Televizní noviny.
Pozici výkonného ředitele vlastníci v CET 21 zřídili nově. Stejný post ustavili i v České produkční 2000, servisní organizaci Novy, a jmenovali do něj dosavadního finančního ředitele Novy Petra Chajdu.
Majitelé Novy Železného odvolali, aby zabránili spojování televize s jeho soukromými spory a prohranou arbitráží českého státu s firmou CME. Té musela Česká republika kvůli zmařené investici do Novy zaplatit 10,7 miliardy korun.
-čtk, HN-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.