Ve více než osmi tisících amerických kinosálů proběhla ve čtvrtek původně plánovaná premiéra pokračování akční sci-fi Matrix: Reloaded. Zájem diváků byl tak silný, že filmové studio Warner Bros posunulo první mimořádná promítání u jedné čtvrtiny kin již na středu 14. května. Díky tomu odborníci očekávají, že „dvojka“ Matrixu by mohla překonat objem tržeb z otevíracího víkendu.
Podle L. A. Times zatím rekord drží Spider-Man se 115 milióny dolary. Loni uvedený druhý díl Hvězdných válek vydělal 110 miliónů dolarů. Podle producenta filmu Matrix: Reloaded Joela Silvera však snímku v cestě za rekordem stojí americké hodnocení přístupnosti R. To značí, že diváci pod 17 let se do kina dostanou pouze v doprovodu dospělých. Nejúspěšnější premiérový víkend filmu s tímto označením zaznamenal thriller Hannibal, který utržil 58 miliónů dolarů. První díl Matrixu dosud podle deníku Handelsblatt vydělal 500 miliónů.
Čeští fanoušci Matrixu budou muset vydržet ještě několik dní – tuzemská premiéra je naplánována na čtvrtek 22. května. Jak však uvedl Patrik Tjokorda z Village Cinemas Czech Republic, tato síť multiplexů připravuje o den dříve speciální akci. V jejím rámci proběhne v multikinu Village Cinemas na pražském Andělu nonstop 24 hodinové promítání.
Na uvedení Matrix: Reloaded do České republiky netrpělivě čekají i v distribuční firmě Warner Bros, které se v meziročním srovnání prvních kvartálů 2003/2002 snížily tržby ze 134 miliónů na 104 miliónů korun. „Očekáváme, že film bude mimořádně úspěšný a s největší pravděpodobností překoná další náš snímek, Harry Potter a tajemná komnata,“ řekl Zdeněk Sedláček z Warner Bros. První Matrix v Česku podle údajů Unie filmových distributorů vidělo 314 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali kolem 19 miliónů korun. Warner Bros se navíc v tuzemsku podařilo prodat přes 20 tisíc DVD s Matrixem. Matrix: Reloaded by mohl pomoci Warner Bros stát se jedničkou mezi českými distributory. Tou je na základě finančních výsledků v roce 2002 Bontonfilm s 294 milióny korun tržeb, Warner Bros zaostaly o 53 miliónů korun.
Hospodářské noviny, 16.5.2003, autor: Aleš Borovan
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).