Nový Matrix bude útočit na rekord

16. 5. 2003 00:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ve více než osmi tisících amerických kinosálů proběhla ve čtvrtek původně plánovaná premiéra pokračování akční sci-fi Matrix: Reloaded. Zájem diváků byl tak silný, že filmové studio Warner Bros posunulo první mimořádná promítání u jedné čtvrtiny kin již na středu 14. května. Díky tomu odborníci očekávají, že „dvojka“ Matrixu by mohla překonat objem tržeb z otevíracího víkendu.
Podle L. A. Times zatím rekord drží Spider-Man se 115 milióny dolary. Loni uvedený druhý díl Hvězdných válek vydělal 110 miliónů dolarů. Podle producenta filmu Matrix: Reloaded Joela Silvera však snímku v cestě za rekordem stojí americké hodnocení přístupnosti R. To značí, že diváci pod 17 let se do kina dostanou pouze v doprovodu dospělých. Nejúspěšnější premiérový víkend filmu s tímto označením zaznamenal thriller Hannibal, který utržil 58 miliónů dolarů. První díl Matrixu dosud podle deníku Handelsblatt vydělal 500 miliónů.
Čeští fanoušci Matrixu budou muset vydržet ještě několik dní – tuzemská premiéra je naplánována na čtvrtek 22. května. Jak však uvedl Patrik Tjokorda z Village Cinemas Czech Republic, tato síť multiplexů připravuje o den dříve speciální akci. V jejím rámci proběhne v multikinu Village Cinemas na pražském Andělu nonstop 24 hodinové promítání.
Na uvedení Matrix: Reloaded do České republiky netrpělivě čekají i v distribuční firmě Warner Bros, které se v meziročním srovnání prvních kvartálů 2003/2002 snížily tržby ze 134 miliónů na 104 miliónů korun. „Očekáváme, že film bude mimořádně úspěšný a s největší pravděpodobností překoná další náš snímek, Harry Potter a tajemná komnata,“ řekl Zdeněk Sedláček z Warner Bros. První Matrix v Česku podle údajů Unie filmových distributorů vidělo 314 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali kolem 19 miliónů korun. Warner Bros se navíc v tuzemsku podařilo prodat přes 20 tisíc DVD s Matrixem. Matrix: Reloaded by mohl pomoci Warner Bros stát se jedničkou mezi českými distributory. Tou je na základě finančních výsledků v roce 2002 Bontonfilm s 294 milióny korun tržeb, Warner Bros zaostaly o 53 miliónů korun.
Hospodářské noviny, 16.5.2003, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.