Největší japonské reklamní agentuře loni klesl zisk
Provozní zisk největší japonské reklamní agentury Dentsu se ve finančním roce končícím v březnu snížil o 23,2 procenta na 47 miliard jenů (403,6 milionu dolarů). V předchozím roce provozní zisk činil 61 miliard jenů. Tržby klesly o 5,4 procenta na 1,69 bilionu jenů, přestože je výrazně podpořilo mistrovství světa ve fotbale, které se loni uskutečnilo v Japonsku a Jižní Koreji. Čistý zisk se ve sledovaném období snížil o 16,4 procenta na 22,96 miliardy jenů. Společnost očekává, že její čistý zisk v tomto finančním roce klesne na 22,07 miliardy jenů, tržby by se však měly zvýšit na 1,73 bilionu jenů.
Reklamní průmysl byl zasažen prudkým poklesem poptávky, který přes své dominantní postavení na domácím trhu pocítila i společnost Dentsu. Výdaje na reklamu v Japonsku, kde firma kontroluje zhruba čtvrtinu trhu, se v loňském roce snížily o šest procent. Nepříznivé výsledky a slabá japonská ekonomika zvýrazňují naléhavou potřebu společnosti expandovat na zahraniční trhy, které se zatím na jejích příjmech podílejí pouze pěti procenty. Firma nedávno vynaložila 500 milionů dolarů na to, aby se stala 15procentním akcionářem francouzské firmy Publicis Groupe, která je čtvrtou největší reklamní a marketingovou skupinou na světě.
-čtk-