Mediální koncerny v USA čekají na širší možnost soustředit kapitál

29. 5. 2003 09:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.

Reklama
SDG

Bílý dům zvažuje uvolnit mediálním koncernům cestu k další koncentraci. Profitovat by na tom mohl především magnát Rupert Murdoch a konglomeráty jako jsou Viacom, Disney a AOL Time Warner. V reakci na tyto zprávy uveřejnil v těchto dnech list New York Times reklamní celostranu s titulkem: Rupert Murdoch vysílá na všech kanálech. Tento australský miliardář v současnosti kontroluje televizi Fox, kabelovou televizi Fox News, sedm dalších speciálních kabelových televizí a 34 amerických lokálních stanic a nakonec i list New York Post. Důvodem obav před změnami na mediálním trhu jsou plány amerického státního úřadu FCC zmírnit omezení pro koncentraci kapitálu v branži. Zákon zabraňující rozpínání koncernů uplatnil v roce 1966 Bill Clinton. V pondělí má FCC pod vedením předsedy Michaela Powella, syna ministra zahraničí Colina Powella, hlasovat o 200stránkovém dokumentu. „Dosavadní zákony se snažily vyvažovat mediální scénu s cílem vyloučit vznik monopolu,“ napsal včera k situaci týdeník Der Spiegel. Vzhledem k tomu, že tři komisaři z pěti chtějí restrikce uvolnit, není vyloučena zásadní změna na trhu.

Hospodářské noviny, 29.5.2003, autor: (mim)

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.