Matrix rekord nepokořil

28. 5. 2003 09:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.




Na sto dva tisíce filmových fanoušků a tržby ve výši dvanáct miliónů korun za první víkend po premiéře eviduje statistika Unie filmových distributorů u pokračování amerického sci-fi snímku Matrix. To má dovětek Reloaded. Příběh o souboji podrobeného lidstva s vládnoucími stroji však nedosáhl úspěchu obou dílů tolkienovské ságy Pán prstenů. Ten s podtitulem Dvě věže přivedl po premiéře do českých kin 139 tisíc diváků a zaznamenal tržby přes 16 miliónů korun. Úvodní část s podtitulem Společenstvo prstenu je v historické tabulce druhá, když si připsala 118 tisíc lidí. Podle očekávání odsunul Matrix Reloaded na druhé místo žebříčku návštěvnosti Hřebejkovo Pupendo. A budiž ke cti této hořké komedie, že v jeho čele byla dva měsíce. Zhlédlo ji přes 623 tisíc lidí, kteří v pokladnách kin nechali 63 miliónů korun. Třetí o víkendu skončila britská komedie Johnny English s Rowanem Atkinsonem alias Mr. Beanem v titulní roli, na čtvrtém místě se stále drží šestioscarový muzikál Chicago. I přes výborné kritiky a zájem především divadelních fanoušků o tento žánr ho však během pěti týdnů zhlédlo jen 84 291 návštěvníků, tržby činí necelých devět miliónů. Na pátém místě víkendové statistiky je stejně jako před týdnem debut Vladimíra Morávka Nuda v Brně. Lidová komedie Kameňák, jejíž pokračování natočí režisér Zdeněk Troška přes léto a do kin uvede začátkem příštího roku, skončilo čtrnácté a pohádka Romana Vávry Čert ví proč osmnáctá. Vláda pokračování sci-fi thrilleru Matrix Reloaded skončila v Severní Americe už po týdnu, kdy ho sesadila nová komedie s Jimem Carreym nazvaná Bruce Almighty (Všemohoucí Bruce). Za prodloužený víkend utržila 86 miliónů dolarů, Matrix skončil druhý s tržbou téměř poloviční. Za 12 dní promítání v Severní Americe tak za něj diváci zaplatili téměř 210 miliónu dolarů.


-čtk, HN-


ČR – Návštěvnost kin podle UFD – týden od 15. května 2003


PRAHA – Návštěvnost kin podle UFD – týden od 15. května 2003


BRNO – Návštěvnost kin podle UFD – týden od 15. května 2003


MORAVA – Návštěvnost kin podle UFD – týden od 15. května 2003


Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.