Matrix pomáhá Infogrames z dluhů
Riskantní sázka francouzského výrobce her Infogrames Entertainment zatím vychází. Jeho videohra Enter the Matrix, do které investoval přes 47 miliónů dolarů, zatím patří k nejprodávanějším na světě. Firma tak má šanci, že vybředne ze stamiliónových dluhů.
Videohra k druhému pokračování filmu Matrix slibovala nadprůměrné zisky již dlouho před uvedením do obchodů. Jenom v kinech totiž diváci “jedničky” nechali kolem půl miliardy dolarů. Infogrames proto kvůli získání licence na Enter the Matrix neváhal investovat 47 miliónů dolarů do převzetí společnosti Shiny Entertainment, která se specializuje na vývoj počítačových her.
Na získání licence reagovali i investoři. Již oznámení, že se hra začne prodávat v den premiéry filmu Matrix: Reloaded zvýšilo podle Handelsblattu cenu akcií Infogrames na konci dubna o 50 procent na 3,90 dolaru za kus. Na své kupce tak 15. května čekalo v regálech obchodů v Severní Americe a v Evropě na 3,5 miliónu kopií hry. Jenom za první týden se pak podle ředitele Infogrames Bruno Bonnella prodalo kolem jednoho miliónu kusů, což Enter the Matrix zařadilo na špičku nejprodávanějších her. A to se do matrixového šílenství dosud nezapojil japonský trh, kde se hra začne prodávat 19. června. Při průměrné ceně 49 až 59 eur za hru má firma velkou šanci, že se jí podaří splatit enormní dluhy. Ty podle Handelsblattu dosahují částky 435 miliónů eur. Vznikly v důsledku nadměrné expanze a velká část z nich bude splatná v průběhu roku 2005.
Hospodářské noviny, 30.5.2003, autor: Aleš Borovan