Hudební vydavatelství EMI Group Plc zvýšilo ve fiskálním roce do konce března zisk díky americké divizi, jejíž hospodaření se vrátilo do černých čísel. Tržby EMI ale klesly o desetinu kvůli celkově horšímu odbytu na trhu s hudbou. Zisk před zdaněním se v uplynulém finančním roce zvýšil na 177,3 milionu liber, tedy 290,2 milionu dolarů. V předchozím roce činil 153,3 milionu liber. Analytici ale očekávali zisk vyšší, rozpětí jejich odhadů bylo 180 až 185 milionů liber.
Tržby třetího největšího hudebního vydavatelství světa klesly o 11 procent na 2,175 miliardy liber. V katalogu EMI jsou například kapely Pink Floyd či Radiohead. Na severoamerickém trhu se vydavatelství dostalo do zisku po pěti letech ztrát.
Odvětví s ročními tržbami kolem 32 miliard dolarů sužuje drtivá směs faktorů od pirátství přes celkově slabou ekonomiku po konkurenci jiných zábavných médií, například videoher. Hudební vydavatelství tak jsou nucena snižovat náklady a změnit model podnikání. V uplynulém roce firma EMI propustila 1900 lidí. V nynějším fiskálním roce společnost očekává další pokles prodeje hudby, trh podle EMI zůstane i v tomto roce rozkolísaný. Pokles prodeje by ale mohl být menší než v minulém roce, uvedl podle agentury Reuters předseda představenstva EMI Eric Nicoli.
-čtk-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?