Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hudební vydavatelství chtějí dát více šancí začínajícím skupinám

Redakce MAM28. 5. 2003

Nové příležitosti k investicím do začínajících kapel začaly hledat české gramofonové firmy. Zájem o nové talenty se zvýšil poté, co několik neznámých vítězů hudebních soutěží dokázalo v poslední době prodat desky v několikatisícových nákladech a přinést svým mateřským firmám zisky. Prorazit ve světě hudebního showbusinessu se například podařilo vítězi soutěže Jim Beam Rock z roku 1999, skupině Divokej Bill. Jejího debutu se u sublabelu EMI, společnosti Escape, dosud podle manažera Petra Forta prodalo s profitem kolem 8,5 tisíce kusů. Ještě úspěšnější je slovenská zpěvačka Misha. V roce 2002 vyhrála soutěž Coca-Cola PopStar, což jí umožnilo vydat desku Colors In My Life u Sony Music/Bonton. Ta letos v březnu získala celkem čtyři slovenské ceny Aurel a podle Anny Šebkové z vydávající firmy se jí prodalo kolem devíti tisíc kusů. Právě úspěchem Mishy se nechala inspirovat česká Sony Music/Bonton. Na počátku roku díky spolupráci s Coca-Colou vyhlásila vyhledávací soutěž PopStar, o kterou projevilo zájem bezmála na 800 kapel. Ve finále, které proběhne na konci června bude vybrána skupina, která vydá u Sony music/Bonton cédéčko. “Náklady na vydání a propagaci nahrávky vítěze odhaduji mezi 700 tisíci až miliónem korun,” řekl ředitel Sony Music/Bonton Zbyněk Knobloch. Podle Fořta ziskovost kapely pak záleží na tom, jak je stanoven počet kusů, při kterém se náklady vyrovnají s výnosy nahrávky, tzv. breaking point. “U první desky Divokého Billa to bylo sedm tisíc nosičů, což jsme překročili,” podotkl Fořt. Vzhledem k výše investice však Sony Music/Bonton vsadila na přísné podmínky pro interprety ve smlouvě, kterou podepisovali všichni semifinalisté PopStar. Podle smlouvy, jejíž kopii mají Hospodářské noviny k dispozici, může firma určovat, které skladby budou na CD umístěny nebo ve kterém studiu bude deska nahrána. Navíc by vydavatelství mohlo disponovat právy na reprodukci jmen a obrazů interpretů na prodávaných a obchodních předmětech, aniž by kapely měly nárok na finanční vyrovnání. Finančně méně náročnější model zvolilo hudební vydavatelství Popron Music. Nabídlo kapelám vydání již natočených nahrávek. Firma tak ušetří náklady za nahrávací studio, které mohou u začínajících kapel podle Fořta dosáhnout částky až několik set tisíc korun. Záleží na době pobytu a kvalitě studia. Navíc kapely firmě přispívají i na výrobu nosičů. “Na oplátku za ně vypořádáme smlouvu s OSA a jejich nahrávky umístíme do naší distribuční sítě a propagačních materiálů. V případě úspěšného prodeje jsme připraveni kapelám nabídnout standardní smlouvu,” sdělil ředitel Popronu Alan Piskač. Celkem podle jeho slov takto s vydavatelstvím v současnosti spolupracuje osm skupin.

Hospodářské noviny, 28.5.2003, autor: (abo)

×

Lidé se naučili kupovat hudbu přes internet

Starší článek

Matrix rekord nepokořil

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více