Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Heineken a BBAG sloučí všechny pivovary ve střední Evropě

Redakce MAM7. 5. 2003

Nizozemský Heineken a rakouská skupina BBAG sloučí všechny pivovary a firmy ve střední Evropě pod Brau Union se sídlem v Rakousku, která tvoří v rámci koncernu samostatnou jednotku. Nově vzniklá skupina se má stát jedničkou na pivním trhu střední Evropy a lídrem v šesti zemích. Sdělil to pivovar Starobrno, součást BBAG.
Veškeré pivovarnické aktivity BBAG a Heinekenu spojuje smlouva o strategickém partnerství CEBRA (Central European Brewers Agreement). Složitou transakci musí ještě schválit antimonopolní úřad.
Kompetence v regionu bude mít Brau Union přímé, a to v Rakousku, Polsku, České republice, Rumunsku, Maďarsku, Bulharsku, Makedonii, Bosně a Hercegovině, dále v Chorvatsku, Srbsku, Černé Hoře, Slovinsku, Albánii a na Slovensku. Současně se smlouvou získává Heineken většinový podíl na nápojářské skupině BBAG, uvádí zpráva.
Poradci BBAG, za něž zaplatí Heineken zhruba dvě miliardy eur, byli v celém procesu J.P.Morgan a Wolf Theiss.
“Růst směrem z Rakouska bude po více než deseti letech dále pokračovat,” uvedl generální ředitel Brau Union Karl Büche. Do odbytové sítě skupiny Heineken ve střední Evropě přejde speciální značka piva Edelweiss, stejně jako mezinárodní značky Zipfer a Gösser. Součástí dohody je rovněž obchodní oblast nealkoholických nápojů a nemovitostí.
Strategické partnerství s Heinekenem má ohlídat ve funkci “strážce” smlouvy CEBRA Ludwig Beurle jako reprezentant kmenových akcionářů BBAG. Karl Büche bude i v představenstvu Heinekenu. Do nového představenstva Brau Union mají dále přijít Wolfgang Berger Vogel, Markus Liebl a také tři manažeři z Heinekenu.
“Nová Brau Union má propojit dlouholetou tradici a poznatky BBAG ve střední Evropě s mezinárodními zkušenostmi Heinekenu,” míní předseda představenstva nizozemského gigantu Anthony Ruys. Doplnil, že střední Evropa je jeden z mála světových regionů, kde je možno ještě očekávat růst v obchodu s pivem.
Heineken ovládá asi 31 procent středoevropského trhu, zatímco SABMiller, který vlastní skupinu Prazdroj, má o šest procent méně a vlastník Pražských pivovarů Interbrew 11 procent. Starobrno má celorepublikový podíl pět procent a vyrábí asi 800.000 hektolitrů piva ročně společně se znojemským Hostanem.
-čtk-

×

Divize J&J kupuje výrobce zdravotnických produktů Link Spine

Starší článek

Pro auto na Finance.cz

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více