Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Evropské firmy nestačí americkým soupeřům ve výkonnosti

Redakce MAM13. 5. 2003

Soupeření největších firem v Evropě a Spojených státech v podmínkách ochabující hospodářské výkonnosti vyhrávají Američané. Na 900 amerických podniků v USA vykázalo v prvním čtvrtletí v průměru zisk ve výši 33 procent.
Naproti tomu 300 v mnoha ukazatelích souměřitelných akciových společností na starém světadíle, sledovaných indexem FTSE Eurotop, dosáhlo v témže období meziročního průměrného zisku 10,6 procenta. Jak napsal list International Herald Tribune, “i když americká ekonomika v posledních dvou letech “drhne”, ve srovnání s evropskou připomíná dobře naolejovaný stroj”. Deník poukazuje na to, že na rozdíl od amerických podniků, které operují na silném vnitřním trhu, většina evropských společností závisí na vývozu svých výrobků do zahraničí. Například britská firma Cadbury Schweppes prodává své čokolády, cukrovinky a nápoje ze 42 procent ve Spojených státech, z 21 procent v Británii a z 27 procent v Evropě. Matthew Haynes z britského investičního fondu Mutual European soudí, že evropské podnikatelské prostředí se zlepší, až do Evropské unie vstoupí východoevropské země. To přispěje k tlaku na ekonomické reformy, jež umožní větší mobilitu pracovních sil i vyšší manažerskou a podnikatelskou kulturu. Dodal ovšem, že tento proces bude velmi pomalý. Evropským zemím Haynes vytýká ve srovnání s americkou legislativou přehnanou regulaci podnikání.
Hospodářské noviny, 13.5.2003, autor: (mp)

×

Provozovatelé státních loterií chtějí omezit výhry v televizních show

Starší článek

Peroutkovy rozhlasové promluvy z exilu vycházejí knižně

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více