Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČT chystá k padesátinám tematický večer

Redakce MAM5. 5. 2003

Své padesátiny připomene Česká televize tematickým večerem nazvaným Půlstoletí s televizí. Autoři několika dokumentů se v něm vypraví zpět po stopě času. Osloví pamětníky, kteří se objevovali na obrazovce, i ty, jejichž tváře zůstaly na druhé straně kamery divákům neznámé. Na programu ČT2 se objeví v neděli 25. května. Podle Veroniky Kratochvílové z tiskového oddělení veřejnoprávní televize se diváci nejprve v dokumentu Malé kino doma vrátí k počátkům vynálezu televize, k pokusům s jejím vysíláním v Československu a stanou se svědky rekonstrukce prvního vysílání Čs. televize.
Archivní záznamy připomenou začátky vysílání, které lidé sledovali většinou ve výkladních skříních, protože přístroj tehdy přišel na téměř půlroční průměrný plat. “Hodinový dokument Jany Hádkové Život s televizí připomene zlatou éru televizní tvorby 60. let opět očima pamětníků. V roce 1961 měla Československá televize zhruba milion koncesionářů a jejich počet rychle rostl. Zatímco ale ve vyspělých zemích byla tomuto nejmladšímu médiu připisována především šance zprostředkovávání a šíření informací, vědy, kultury a morálních hodnot, u nás pod přímou kontrolou ÚV KSČ znamenala hlavně jeden z nejdůležitějších mocenských prostředků vládnoucí moci,” uvedla Kratochvílová. Přesto vznikala pozoruhodná díla a pořady nejrůznějších žánrů, které se i po letech divákům vybaví.
Dvacet let bez normálu je název dokumentu věnovaného publicistice a dokumentaristice v době takzvané normalizace. Večer na téma Půlstoletí s televizí uzavře film Kavčí hory – sny a skutečnost, v němž budou na výstavbu, megalomanské plány a realitu televizního studia na Pankráci vzpomínat i Richard Honzovič, nejznámější televizní hlasatel 60. let, Olga Čuříková, Zdeněk Velíšek a Pavlína Filipovská.
-čtk-

×

Investoři chtějí v USA rozjet televizi pro muslimy

Starší článek

Anopress: I v dubnu se média nejvíce zajímala o události v Iráku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více