Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Česká kina už utržila tři sta miliónů

Redakce MAM12. 5. 2003

Majitelé českých kin a distributoři mohou být relativně spokojeni. V letošním prvním čtvrtletí pokračovalo zvyšování počtu diváků i tržeb kin. Odborníci to připisují rozšiřování sítě multiplexů a programové nabídce. Oproti předchozím prvním kvartálům však došlo k výraznému zpomalení růstu.
Celkem do kin během prvních třech měsíců zamířilo 3,308 miliónu diváků, což je o 43 tisíc více než za první čtvrtletí 2002. Tržby vzrostly o sedm miliónů na 300,5 miliónu. Průměrné vstupné se zvýšilo asi o korunu na 90,83 koruny.
Oproti předchozím obdobím se však jedná o nepatrné nárůsty. Při porovnání prvních kvartálů 2002/2001 se totiž návštěvnost kin zvýšila o 545 tisíc diváků a tržby o takřka 88 miliónů. Vyplývá to z údajů, které poskytla Anna Černá z Unie filmových distributorů.
“Oproti okolním zemím začaly v Česku sítě multikin vznikat později a tento proces stále probíhá. Vývoj návštěvnosti je tím jednoznačně ovlivněn,” uvedl Martin Mudr z distribuční firmy Warner Bros.
“Speciálně se posílil pražský trh kin, což výrazně ovlivnilo i tržby. Dobře se zavedly rovněž multiplexy v regionech,” sdělil Martin Kotík, který donedávna působil jako ředitel SPI International.
O něco skeptičtější byl ředitel Bontonfilmu Aleš Danielis. “Spíše bych hovořil o mírné stagnaci. Vývoj návštěvnosti a tržeb vyplynul spíše z velmi slušné nabídky filmů,” řekl Danielis. Distributoři také soudí, že je možné očekávat další růst cen vstupenek. “Potenciál ke zvyšování cen tu je, ale ne v Praze. Dobrou příležitost vidím spíše v regionálních multiplexech. Mohlo by k tomu dojít někdy v červenci nebo srpnu,” uvedl Kotík.
Hospodářské noviny, 12.5.2003, autor: Aleš Borovan

×

Aliatel dosáhl výrazně kladného ukazatele EBITDA

Starší článek

Slideover trumfem iHNed.cz

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více