Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Apple prodal po síti milión skladeb

Redakce MAM15. 5. 2003

Nový hudební internetový obchod iTunes počítačové firmy Apple má u fanoušků nečekaný úspěch. Během prvních deseti dnů provozu si z něj legálně stáhli přes milión skladeb. Navíc díky službě iTunes firma zvýšila odbyt svých vysokokapacitních přehrávačů hudby iPod. Portál iTunes zatím nabízí více než 200 tisíc skladeb, na které firma Apple podepsala smlouvu s hudebními vydavatelstvími BMG, EMI, Sony Music, Universal a Warner Music. Uvedené firmy tvoří takzvanou velkou pětku a ovládají drtivou většinu světového hudebního trhu. Atraktivitu obchodu iTunes zvyšuje i nabídka výjimečných skladeb dvaceti populárních umělců včetně Boba Dylana, U2, Eminema, Sheryl Crow nebo Stinga. Polovinu nahrávek z celé nabídky si uživatelé stáhli více než jednou a zhruba 100 tisíc skladeb si uživatelé zakoupili v celých albech. “Překonali jsme všechny rekordy a stali jsme se v počtu prodaných skladeb největším internetovým prodejcem hudby,” uvedl generální ředitel a zakladatel firmy Apple Steve Jobs pro agenturu Bloomberg. Překvapeni byli i představitelé smluvních hudebních nakladatelství. “Naším měřítkem pro úspěch projektu iTunes bylo prodání miliónu nahrávek za měsíc. To, že se tak stalo během týdne, je výborné,” uvedl Doug Morris, ředitel vydavatelství Universal Music Group. Ke stažení nahrávek ze systému iTunes je nutné, aby uživatelé měli nainstalovaný software, podobně jako tomu bylo v případě nelegálních výměnných systémů hudby Napster či Kazaa. V současnosti je však tento program dostupný pouze pro uživatele počítačů Apple. Verze pro systém Windows, který je nejpoužívanější, má být k dispozici do konce tohoto roku. Firma Apple účtuje za jednu staženou píseň 99 centů (27 korun). Znamená to, že příjmy obchodu se již v prvním týdnu pohybují okolo jednoho miliónu dolarů. Podrobnosti o tom, kolik Apple za skladby odvádí gramofonovým firmám, nejsou známy. Není tedy možné odhadnout, jak se projeví provoz služby na celkovém zisku firmy.

Hospodářské noviny, 15.5.2003, autor: Hany Farghali, Aleš Borovan

×

Studie: Domácí firmy se prosazují na světových trzích stále málo

Starší článek

Microsoft se snaží zachránit Xbox

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více