AOL chce prodat majoritní podíl v čínské televizi

27. 5. 2003 09:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Mediální gigant AOL Time Warner je blízko prodeje kontrolního podílu v čínské televizní stanici Chinese Entertainment Television (CETV). Novým majitelem se má stát mediální firma tom.com, patřící nejbohatšímu muži v Asii Li Kcha-š’ngovi. K prodeji se AOL rozhodla necelé dva roky poté, co se jí podařilo získat v zemi vysílací licenci, informoval dnes agenturu Reuters zdroj blízký jednání, který se nepřál být jmenován. Podle zdroje jsou rozhovory o prodeji v relativně pokročilém stadiu. Analytici potvrzují, že americký mediální gigant by se mohl snažit zbavit svého podílu, protože se ocitl pod tlakem, aby prodal jmění, které je ztrátové nebo nevykazuje známky zisku ve výhledu pro nejbližší období. Tržní hodnota CETV by se podle analytiků mohla pohybovat kolem 70 milionů dolarů. Firma tom.com již v březnu potvrdila, že vede rozhovory se společností AOL o koupi jejího podílu v CETV. AOL má v čínské televizi 85procentní podíl. Mluvčí AOL se odmítla ke zprávě vyjádřit, firma však již dříve uvedla, že se vždy snažila najít pro CETV strategického partnera. Většina analytiků věří, že AOL prodá pouze menšinový podíl v televizi. Ani mluvčí tom.com nechtěla zprávu blíže komentovat, pouze uvedla, že jednání pokračují dobře. Tom.com byla původně internetovou společností. Za posledního dva a půl roku však koupila více než 30 firem. Do jejího majetku patří v současnosti i vydavatelské a reklamní společnosti.
-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení