Anheuser-Busch v Rakousku prohrál spor s  Budvarem

23. 5. 2003 07:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký pivovar Anheuser-Busch v Rakousku prohrál dlouholetý spor s Budějovickým Budvarem. Jedině český pivovar má tak právo používat na rakouském území ochrannou známku Bud. Rozhodl to generální prokurátor Antonio Tizzano z Evropského soudního dvora. Budvar s pivovarem Anheuser-Busch bojuje o právo používat nejrůznější ochranné známky ke svým výrobkům už téměř 100 let. Oba pivovary přitom shodně tvrdí, že mají právo na známky Bud i Budweiser, připomíná agentura Dow Jones. Český pivovar si dělá nárok na známku Budweiser, protože pivo vyrábí v Českých Budějovicích a označení místa původu se tudíž ve známce Budweiser odráží. Pivo se v Budějovicích vaří od roku 1265 a název Budweiser začala používat německá komunita, která tam v té době žila. Němečtí přistěhovalci, kteří ve Spojených státech začali pivo v roce 1876 vařit, začali používat známku Budweiser, protože pivo s tímto označením bylo v zemi jejich původu dobře známé. Americký pivovar ale vlastní zatím nenapadnutá práva ke známce Budweiser v řadě jiných zemích světa.
Anheuser-Busch může známku Budweiser používat třeba v Severní i Jižní Americe a prakticky v celé Asii. Obě firmy teď vedou přes 40 známkoprávních sporů po celém světě a v poslední době uznaly práva Budvaru některé evropské země. Naposledy byl Budvar úspěšný v Lotyšsku a Dánsku. V případě sporu v Rakousku si Budvar nárokoval právo na známku Bud na základě bilaterální smlouvy mezi rakouskou vládou a bývalým Československem. Podle rakouských zákonů je totiž pivo Budweiser a označení Bud chráněnými názvy kvůli označení původu, z něhož pivo pochází. Podobně jako pivo Budweiser podle místa původu rakouské právo chrání například i řecké olivy Kalamata, anglický sýr Stilton či irské lososy. Použití těchto názvů je vyhrazeno exkluzivně pro ty firmy, které v těchto regionech sídlí.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.