Z ČT1 a ČT2 se stávají stereofonní televizní kanály

3. 4. 2003 13:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

U příležitosti 50. výročí televizního vysílání připravila Česká televize pro své diváky významnou novinku, která představuje další zdokonalení její veřejné služby. Od 1. května bude nahrazeno standardní odbavování programů ČT 1 a ČT 2 ve formátu MONO formátem STEREO.
Jedná se především o reakci na obecný vývoj v multimediální oblasti, na stále rostoucí vybavení domácností moderními televizory, u kterých se dvoukanálový příjem stává standardem, současně tato změna vyřeší i problém rušivých jevů, které produkují některé televizní přijímače při přepínání módu zvukového doprovodu. Opatření není pouze formální. Během několika posledních let byly v České televizi vytvořeny podmínky pro radikální rozšíření stereofonní výroby a divák v oblasti pokryté signálem z vysílače stereo bude mít možnost využívat předností skutečně dvoukanálového zvukového doprovodu u většiny nabízených pořadů. I nadále, zhruba ve stejném rozsahu jako dosud, budou pořady odbavovány v dvojjazyčném módu DUO. S vypnutím indikace STEREO se divák na svém přijímači setká zcela ojediněle u retrospektivních pořadů se sníženou technickou kvalitou. Významně se změna základního zvukového módu odrazí v programových přehledech České televize, ve kterých stereofonní pořady nebudou nadále označovány.
Od druhé poloviny letošního roku počítá Česká televize rovněž s navýšením počtu pořadů vysílaných s vícekanálovým zvukovým doprovodem, což jistě přivítají majitelé domácích kin.
Pracovníci České televize doufají, že radikální rozšíření plochy stereofonního a posléze i vícekanálového zvukového doprovodu programových okruhů ČT1 a ČT2 bude významným příspěvkem ke stále rozvíjeným snahám o dosažení co nejdokonalejšího divákova prožitku a komfortu při sledování televizního vysílání stanice veřejné služby. Z hlediska technického dosáhne tímto krokem Česká televize v rámci evropských kritérií maximálního využití analogového televizního signálu v oblasti obrazu, zvuku i doprovodných služeb, přičemž další rozvoj umožní již jedině přechod k pozemskému vysílání digitálnímu. I na tento krok se pracovníci České televize připravují se vší zodpovědností.

Pro bližší tiskové informace prosím kontaktujte:
Richard Klatovský, vedoucí útvaru Komunikace a tiskový mluvčí, ČT
tel.: 261 134 005, fax: 261 218 599, mobil: 602 21 95 71
email: [email protected]

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.