Reklamní trh USA, největší na světě, si v roce 2002 dokázal udržet lehký vzestup, i když s notně odřenýma ušima. Vyplývá to z každoroční bilanční zprávy časopisu Advertising Age. I přes samé Jobovy rány, jež v průběhu roku dopadaly na americkou ekonomiku – ať už v podobě pádu Enronu, nebo války v Iráku, zaznamenala reklamní branže nepatrný nárůst na celkových 10, 22 miliard dolarů, což je o 0,6 % více než předchozí rok. Jako největší komunikační skupina na světě vychází ze srovnání Omnicom Group (např. reklamní sítě BBDO, Lowe nebo TBWA), největší reklamní agenturou v USA je J. Walter Thompson. Mezi první desítkou komunikačních sítí pouze dvě vykázaly kladné hospodářské výsledky. Revenue Omnicom Group vzrostlo o 9,4 % na 7, 54 miliard dolarů, revenue Publicis Groupe stouplo díky akvizici skupiny Bcom3 o 24,3 %. Naproti tomu revenue Interpublic Group se meziročně snížilo o 8,7 % na 6,2 miliardy. Šest největších komunikačních holdingů (Omnicom, Interpublic, WPP, Publicis, Dentsu a Havas) tvoří dohromady 72 % celosvětového revenue agentur, jež podnikají v oblasti marketingové komunikace. Kupředu je táhnou především mediální agentury, jejichž revenue pokud se nepočítá Dentsu stouplo, zatímco revenue reklamních sítí kleslo. Největší reklamní sítí ve Spojených státech, je ted J.W.T., její revenue za rok 2002 však kleslo o 1,8 % na 393 miliónů dolarů, číslem dvě je Leo Burnett (vzestup o 8 % na 379 USD), třetí je co do velikosti McCann – Erickson (pokles revenue o 10,7 % na 327 miliónů dolarů). Největším smolařem však byla vloni na americkém trhu reklamní síť FCB, jejíž revenue se propadlo o 29,5 % na 193 miliónů dolarů. Na vině je především ztráta velkých klientů jako automobilky DaimlerChrysler, nebo výrobce limonád Quaker Oats. V důsledku těchto ztrát také FCB propustila do října loňského roku přes 28 % svých zaměstnanců.
-jj-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).