Vede Omnicom a J.W. Thompson

28. 4. 2003 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Reklamní trh USA, největší na světě, si v roce 2002 dokázal udržet lehký vzestup, i když s notně odřenýma ušima. Vyplývá to z každoroční bilanční zprávy časopisu Advertising Age. I přes samé Jobovy rány, jež v průběhu roku dopadaly na americkou ekonomiku – ať už v podobě pádu Enronu, nebo války v Iráku, zaznamenala reklamní branže nepatrný nárůst na  celkových 10, 22 miliard dolarů, což je o 0,6 % více než předchozí rok. Jako největší komunikační skupina na světě vychází ze srovnání Omnicom Group (např. reklamní sítě BBDO, Lowe nebo TBWA), největší reklamní agenturou v USA je J. Walter Thompson. Mezi první desítkou komunikačních sítí pouze dvě vykázaly kladné hospodářské výsledky. Revenue Omnicom Group vzrostlo o 9,4 % na 7, 54 miliard dolarů, revenue Publicis Groupe stouplo díky akvizici skupiny Bcom3 o 24,3 %. Naproti tomu revenue Interpublic Group se meziročně snížilo o 8,7 % na 6,2 miliardy. Šest největších komunikačních holdingů (Omnicom, Interpublic, WPP, Publicis, Dentsu a Havas) tvoří dohromady 72 % celosvětového revenue agentur, jež podnikají v oblasti marketingové komunikace. Kupředu je táhnou především mediální agentury, jejichž revenue pokud se nepočítá Dentsu stouplo, zatímco revenue reklamních sítí kleslo. Největší reklamní sítí ve Spojených státech, je ted J.W.T., její revenue za rok 2002 však kleslo o 1,8 % na 393 miliónů dolarů, číslem dvě je Leo Burnett (vzestup o 8 % na 379 USD), třetí je co do velikosti McCann – Erickson (pokles revenue o 10,7 % na 327 miliónů dolarů). Největším smolařem však byla vloni na americkém trhu reklamní síť FCB, jejíž revenue se propadlo o 29,5 % na 193 miliónů dolarů. Na vině je především ztráta velkých klientů jako automobilky DaimlerChrysler, nebo výrobce limonád Quaker Oats. V důsledku těchto ztrát také FCB propustila do října loňského roku přes 28 % svých zaměstnanců.
-jj-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.