Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Válka vyvolává zájem o zábavu

Redakce MAM15. 4. 2003

Nekonečné množství obrazů a informací z války v Iráku, které televize chrlí na Američany, vyvolává v divácích “hlad” po zábavě. Stačí se podívat na žebříček sledovanosti.
Například v týdnu od 24. do 30. března nebyly ve špičce zpravodajské pořady, ale relace zcela jiného typu. Především to jsou reality show American Idol, Survivor a Fear Factor, sitcomy Přátelé (Friends) a Raymonda má každý rád (Everybody loves Raymond) či kriminální dramata Zákon a pořádek (Law and Order).
Zpravodajství či lépe řečeno publicistika se v žebříčku objevuje až na 13. a 14. místě zásluhou pořadu CBS 60 minutes (60 minut).
Komedie, romantické příběhy a rodinné filmy či reality show – to jsou priority, které diváci v USA vyznávají a musí se jim přizpůsobit nejen televizní programoví stratégové. Zajímavý je i pohled na jeden z typických televizních zábavných formátů v USA – sice pořady Late Night Show. V Česku nevysílá relaci tohoto typu žádná z televizí a lze předpokládat, že se tento stav ještě dlouho nezmění. Moderátoři či lépe řečeno prezentátoři nebo talkmasteři jsou lidé, kterých je v branži velmi málo. Těžko se hledají i proto, že musejí být schopni okamžité reakce na mnohdy nezvyklé situace, vést dialog s hosty všeho druhu od celebrit až po “člověka z ulice” a navíc dělat to čtyřikrát či pětkrát týdně. Jejich jména jsou známá po celém světě. Stačí říci David Letterman či Jay Leno a všichni už vědí.
Právě tito mistři televizní zábavy neměli v uplynulých dnech jednoduchou pozici. Ostatně, jak se dá dělat humor v době války? A dá se vůbec dělat? Moderátoři pořadů Late Night Show nejen tvrdí, ale i dokazují, že ano. A navíc posílili svou pozici neutrálních lidí, nepodléhajících ničemu, ani záplavám vlastenectví, které v poslední době chrlí americká televize. A tak si někteří neváhali dělat legraci z ministra obrany Donalda Rumsfelda stejně jako z hollywoodských veličin, bojujících za mír. Vysmívali se patriotismu i aktivistům hájícím práva lidí z jiného konce planety, o jejichž životě a názorech často netuší zhola nic.
Hospodářské noviny, 15.4.2003, autor: Milan Kruml, TV Nova

Patnáct nejúspěšnějších pořadů v americké televizi
(v týdnu od 24. do 30. března, název pořadu, stanice, počet diváků v miliónech)
1. American Idol-Tuesday Fox 19,8
2. American Idol-Wednesday Fox 19
3. Survivor: Amazon CBS 16,7
4. Law & Order NBC 16,5
5. Law & Order: Special Victims Unit NBC 15,8
6. Friends NBC 15,6
7. Fear Factor NBC 15,6
8. Everybody Loves Raymond CBS 15
9. Law & Order: Criminal Intent NBC 14,5
10. Wanda at Large Fox 14,3
11. Celine in Las Vegas CBS 13,8
12. Scrubs NBC 13,6
13. 60 Minutes CBS 13,2
14. 60 Minutes II CBS 13
15. Will & Grace NBC 12,9
Pramen: Nielsen

×

UPC ČR povede pět lidí

Starší článek

Primu a Novu spojuje další společnost

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více