Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Válka stála reklamu v USA milióny, ne miliardy

Redakce MAM9. 4. 2003




Na
77 miliónů dolarů odhaduje sníženích reklamních tržeb v amerických médiích v prvním týdnu irácké války agentura Taylor Nelson Sofres CMR v magazínu Ad Age. Je to mnohem méně než miliardové ztráty, s nimiž dříve počítaly katastrofické scénáře expertů.


Jedním z důvodů, proč reklamní propad nebyl tak drastický, je i osmihodinový časový posun mezi Bagdádem a New Yorkem. Například TV stanice Fox News Channel mohla proto vysílat v hlavním večerním čase původně naplánovanou show včetně reklamních vstupů. Nenaplnilo se ani očekávání, že většina inzerentů stáhne během prvních válečných dnů svou reklamu.


Válka v Iráku nebude mít proto na očekávané ozdravení reklamního trhu v USA výrazný vliv. Prognóza mediální agentury ZenithOptimedia, kterou zveřejnil deník The Wall Street Journal, předpokládá, že výdaje do reklamy v USA letos meziročně vzrostou o 2,2 procenta. Ještě v prosinci loňského roku přitom agentura uváděla 1,9procentní růst. ZenithOptimedia zdůvodňuje změnu především rostoucí poptávkou po televizní reklamě od automobilových výrobců, maloobchodních řetězců a realitních firem. Podle odhadu reklamního odborníka Roberta Coena z agentury Universal Mc Cann by celkové výdaje do reklamy v USA mohly letos dosáhnout přibližně 249 miliard dolarů.


Naproti tomu výhled ZenithOptimedia pro Evropu se zhoršil. Důvodem je přetrvávající ekonomické oslabení. Podle prognózy porostou letos reklamní výdaje na pěti hlavních evropských trzích (Německo, Velká Británie, Francie, Španělsko a Itálie) meziročně jen o 0,4 procenta, zatímco ještě v prosinci agentura zveřejnila odhad růstu ve výši 1,8 procenta.


Německo jako jediné z výše uvedených evropských zemí zaznamená dokonce pokles reklamy o 0,9 procenta. Méně inzerovat budou především telekomunikace, finanční sektor, média a nápojový průmysl.


Situace v sousedním Německu bude mít částečně vliv i na reklamní trh v Česku. “Růst už nebude tak rychlý jako dřív,” uvedl výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš. Do roku 2000 rostly výdaje do reklamy v médiích průměrně o osm procent ročně.


Navzdory nepříznivým okolnostem, jako jsou válka v Iráku, zákaz tabákové reklamy a fakt, že 73 procent Čechů nedůvěřuje inzerci, odborníci prognózu letošního vývoje nemění. Agentura ARBOMedia odhaduje objem letošních reklamních výdajů v Česku na 16,34 miliardy korun, což je o 3,9 procenta více než loni. Podle prognózy agentury OMD by měly dosáhnout celkem 17,01 miliardy korun, když loni činily 16,73 miliardy korun. Podle expertů bude záležet také na průběhu privatizace telekomunikací, která by mohla mít na reklamní trh příznivý vliv.


Hospodářské noviny, 9.4.2003, autor: Sabina Kunešová, Vladimír Kaláb


Očekávaný vývoj reklamních výdajů na světových trzích



×

Tiskárna Kavka v novém hnízdě

Starší článek

Nejčtenější je na Slovensku Nový Čas

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více