Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Válečné filmy přestaly diváky bavit

Redakce MAM22. 4. 2003

Tržbami amerických filmových producentů výrazně zahýbal konflikt v Iráku. Lidé ztratili zájem o válečné snímky, do kina teď chodí spíše za humorem.
Téměř všechny filmy, založené na napětí a efektních soubojích tak připravují v kasách amerických kin svým tvůrcům nepříjemné překvapení. Diváci jsou přesyceni zprávami z války, protože většina televizních stanic je přinášela doslova čtyřiadvacet hodin denně. Nepřesvědčí je ani hvězdné obsazení nebo známý režisér.
Například válečný snímek Tears of Sun z prostředí exotické Nigérie vydělal od své premiéry na počátku června pouze 43 miliónů dolarů. Producenti však pravděpodobně počítali s jinými sumami, zejména když do hlavní role obsazovali Bruce Willise. Úspěšnější nebyl ani John Travolta ve filmu Basic od společnosti Columbia Pictures. Od konce března za něj návštěvníci v kasách nechali okolo 21 miliónů dolarů. Také další z hollywoodských společností, Paramount Pictures, sázka na válečný film příliš nevyšla. Na snímku The Hunted vydělala od poloviny března pouhých 32 miliónů.
MEZITITULEK: Fanoušci před televizí
Podle deníku The New York Times zůstávají v posledních dnech doma i skalní filmoví fanoušci. “Televize to změnila tím, že přišla se čtyřiadvacetihodinovým zpravodajstvím,” potvrzuje Jeanine Basinger, vedoucí filmových studií na wesleyanské univerzitě. “Během druhé světové války lidé potřebovali filmy, aby viděli, co se děje kolem nich a porozuměli tomu. Teď už jsme určitým způsobem zvyklí, viděli jsme na spousty krve i násilí,” dodává Basingerová, která na toto téma napsala knihu s názvem Bojový film druhé světové války: Anatomie a žánry.
Menší návštěvnost však nemá na svědomí pouze televize. S poklesem zájmu diváků bojují filmová studia už téměř rok. Zvyšují proto rozpočty reklamních kampaní a platí obrovské honoráře známým hercům. I přes veškerou jejich snahu došlo k poklesu příjmů z prodeje vstupenek o celých 14 procent ve srovnání s počátkem loňského roku. Vyplynulo to z výzkumu firmy Nielsen EDI, která sleduje kasovní tržby.
Jako naprostý propadák se už na podzim ukázal například film Windtalkers, Nicholas Cage coby šifrant z druhé světové války nezaujal diváky ani kritiky. Stejný osud potkal snímek Hartova válka, opět s Brucem Willisem v hlavní roli.
MEZITITULEK: Drží se jen komedie
“Filmoví producenti se musejí přizpůsobit současné situaci ve světě,” konstatuje Joe Roth, zakladatel filmové společnosti Revolution Studios. “Každý, kdo přemýšlí o tom, že natočí válečný snímek, by si to měl dvakrát rozmyslet,” tvrdí Roth.
Jediným žánrem, který si letos podle výzkumu společnosti Nielsen nepohoršil, jsou komedie. V žebříčkách oblíbenosti jim letos patří většina příček. “Lidé chtějí odlehčené žánry,” souhlasí Paul Dergarabedian, prezident společnosti Exhibitor Relations, která sleduje filmový průmysl.
Hospodářské noviny, 22.4.2003, autor: Marta Šmídová

×

Lidovky.cz spolupracují s portálem Centrum

Starší článek

Klaus podepsal zákon o reklamě na cigarety

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více