Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V Česku se loni prodalo 395 tisíc počítačů

Redakce MAM9. 4. 2003

Počet prodaných osobních počítačů v České republice stoupl v minulém roce o 12,4 procenta na 395 tisíc kusů. Obdobnou dynamiku zaznamenal i prodej tiskáren, který dosáhl 352 tisíc. V hodnotovém vyjádření vzrostly prodeje o pět procent, tvrdí analytici společnosti IDC CEMA.
V kategorii osobních počítačů představují více než tři čtvrtiny prodaných kusů desktopy. Každý pátý prodaný počítač je notebook. Zbytek tvoří servery, které se mohly loni pyšnit největší dynamikou růstu. V peněžním vyjádření však jejich hodnota poklesla, naopak za notebooky prodejci inkasovali o osm procent více. Celkem Češi v minulém roce za osobní počítače utratili přes 13 miliard korun.
Celkový růst trhu však byl podle analytika společnosti IDC CEMA Lukáše Rašky zkreslen projektem Internet do škol, který představoval zakázku na 25 tisíc počítačů. Bez něj by růst byl méně než poloviční.
Podle údajů analytické firmy jsou dvě třetiny všech osobních počítačů v menších podnicích, každý sedmý počítač je v domácnostech. Jedničkou na trhu zůstává společnost Hewlett Packard. Druhé místo zaujímá firma Autocont, po ní následují Dell a Acer.
Ve středoevropském kontextu patří Česká republika mezi rozvinuté trhy. Podle Rašky však na trhu existuje nadále prostor pro růst. Například v sousedním Rakousku připadl loni nový osobní počítač na každého desátého člověka, kdežto v České republice na každého dvacátého pátého.
O 40 tisíc kusů se loni v České republice zvětšil trh s tiskárnami. Tři čtvrtiny si drží inkoustové tiskárny, zhruba jednu pětinu laserové a pět procent jehličkové. Jejich celková hodnota dosáhla minulý rok více než dvou miliard korun. Pro příští roky očekává analytik Libor Minichbauer devítiprocentní růst trhu a především růst podílu barevných tiskáren. Dominantní vliv na trhu tiskáren si drží s téměř 60 procenty společnost Hewlett Packard, následují Epson, Lexmark a Canon.
Trh s kopírkami minulý rok rostl jen nepatrně. Celkový počet prodaných kusů činil 25 tisíc a stejný počet by měl zůstat i v příštích dvou letech. Analytici IDC CEMA očekávají rostoucí podíl laserových kopírek, naproti tomu podíl analogových by měl do dvou let klesnout na jednu pětinu z dnešních dvou třetin. Jedničkou na trhu je firma Canon, dvojkou Minolta.
Celková hodnota výdajů na informační technologie v Česku stoupla v minulém roce podle údajů IDC CEMA o 12 procent na 2,17 miliardy dolarů (65 miliard korun). Letos IDC CEMA očekává zhruba poloviční růst.
Společnost IDC se zabývá poskytováním technologických informací, průmyslových analýz a dat o jednotlivých trzích ve více než 43 zemích světa, kde zaměstnává přes 700 analytiků. IDC je součástí společnosti International Data Group, která je v informačních technologiích vedoucí světovou firmou na poli analytického průzkumu a výstavnictví.
-čtk-

×

Padesát let televize připomene Teleautomat

Starší článek

Na 12. kanále vystřídá Novu digitální rozhlasové vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více