Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Textové zprávy z internetu už tak nelákají

Redakce MAM18. 4. 2003

Záměr mobilních operátorů T-Mobilu a Eurotelu omezit zasílání textových zpráv z internetu se podařil. Zájem lidí o tuto službu, kterou obě společnosti v uplynulých týdnech značně okleštily, totiž výrazně poklesl.
Klienti T-Mobilu v březnu odeslali z webu jeden milión textových zpráv, zatímco dříve to byly měsíčně desítky miliónů. Eurotel od poloviny března, kdy službu omezil, zaznamenal do konce měsíce deset miliónů zaslaných zpráv přes svoji internetovou bránu. Předtím počet zpráv dosahoval stejně jako u T-Mobilu desítek miliónů.
Oba operátoři dříve nabízeli tuto službu zdarma. Náklady na provoz webové brány však dosahovaly ročně několik set miliónů korun. To se pro společnosti stalo dlouhodobě neúnosné, a proto přistoupily k restrikcím. U T-Mobilu mohou zprávy z webu zasílat pouze jeho klienti, kteří se registrují na portálu t-zones. Smluvní zákazníci mají měsíčně zdarma sto zpráv, majitelé předplacených karet dvacet. Nad tento limit si za SMS připlatí podle jejich tarifu.
“Službu nyní využívají lidé, kteří ji ke své komunikaci potřebují. Nejde již o hromadné reklamní textové zprávy,” uvedl mluvčí T-Mobilu Jiří Hájek. Z celkového počtu odeslaných zpráv se jich nyní podle něj do neplaceného limitu vejde zhruba osmdesát procent. Zbytek je za poplatek.
Eurotel nabízí odeslání textových zpráv z webu nadále zdarma, ale omezil počet napsaných znaků z více než sedmi set na šedesát a za zprávu vkládá reklamní text.
“Věříme, že příjmy z reklamy pokryjí náklady na provoz webové brány,” řekl Jan Kučmáš, mluvčí Eurotelu. Tento záměr se firmě v březnu zatím nezdařil, protože služba se teprve rozjížděla a zájem inzerentů nebyl příliš velký.
Třetí operátor Oskar zatím nabízí zasílání SMS z webu zdarma a bez reklam. “V tuto chvíli žádnou změnu neplánujeme,” sdělil mluvčí firmy Igor Přerovský.
Hospodářské noviny, 18.4.2003, autor: Tomáš Mrázek

Mobilní operátoři T-Mobile a Eurotel dosáhli svého cíle – zájem o posílání SMS z webu klesl.

  • Zprávy z webu? Operátoři zvolili různé cesty
  • Oskar nemá důvod ke změně, dostal do ruky trumf

  • ×

    Odborníci: Zpravodajství českých médií o válce v Iráku obstálo

    Starší článek

    Budvar ve finále

    Novější článek

    Podobné zprávy

    Marketing
    Foto: iStock

    Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

    Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
    27. 2. 202126. 2. 2021
    Marketing

    Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

    Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
    26. 2. 202126. 2. 2021
    Média

    MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

    Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
    26. 2. 202127. 2. 2021
    Média

    Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

    Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
    26. 2. 202126. 2. 2021
    Reklama

    Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

    číst předplatit

    Lidé v pohybu

    Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
    Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

    Newsletter MAM

    Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

    • Kontakt
    • Inzerce
    • Ochrana osobních údajů
    • Obchodní Podmínky
    Marketing & Media
    Tato stránka používá cookies: Zjistěte více