SPIR podepsal smlouvu s firmou Taylor Nelson Sofres Factum
Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) podepsalo s výzkumnou agenturou Taylor Nelson Sofres Factum (TNSF) smlouvu o realizaci výzkumu sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů NetMonitor. Partnerem TNSF a SPIRu pro realizaci výzkumu je společnost iAudit International. Současně byla již uvolněna data za první dva měsíce letošního roku.
NetMonitor je pop-upový výzkum, při němž dochází k dotazování respondentů přímo na měřených serverech prostřednictvím okna, které se při návštěvě serveru zobrazí vybranému vzorku uživatelů. Z dotázaných uživatelů se pak vytvoří panel, který je využit k měření a výpočtu výsledků NetMonitoru po dobu jedné tříměsíční vlny.
Na základě měření iAudit je při zpracování dat přiřazen sociodemografický profil všem serverům, které jsou součástí výzkumu a byly součastně navštíveny dostatečným počtem respondentů z panelu. V každém čtvrtletí je sebráno minimálně 20 tisíc odpovědí od respondentů, což zajišťuje validitu výsledků i pro menší servery.
Provoz NetMonitoru odstartoval již v lednu 2003 a nyní byly publikovány výsledky za leden a únor. Dále budou výsledky publikovány měsíčně, březnová data budou k dispozici 25. dubna. Měřené servery dostávají výsledky v podobě tištěné zprávy a k dispozici je mají i na webu www.netmonitor.cz. Odběratelé kompletních dat, tedy převážně mediální agentury, získávají data za všechny servery ve formátu analytického softwaru DataAnalyzer společnosti Median.
-mav-