Automobilka Škoda Auto prodala v letošním 1. čtvrtletí 106.194 automobilů, což bylo o jedno procento méně než ve stejném období loni. Prodej na domácím trhu firmě klesl o 11,6 procenta na 16.039 vozů. Neprodávanějším modelem je Fabia.
Největším zahraničním odbytištěm automobilky zůstává i nadále Německo s prodejem 16.636 vozů a tržním podílem 2,1 procenta (loni 16.760 vozů). Velkým trhem je i Velká Británie s prodejem 10.593 vozů a tržním podílem 1,5 procenta (loni 11.053 vozů).
Na rozdíl od západní Evropy, kde téměř na všech významných trzích pokračuje všeobecná recese, rostly prodeje zejména ve střední a východní Evropě. Celkem se v regionu (bez domácího trhu) prodalo 26.611 vozů, tedy o 17,8 procenta více než loni. Podíl značky Škoda na trhu na Slovensku je 40,7 procenta, ve Slovinsku 7,2 procenta, v Maďarsku 7,9 procenta a v Polsku 11,7 procent. Díky celkovému oživení zůstalo Polsko třetím největším exportním trhem společnosti, která zde prodala 9551 vozů, tedy téměř o jednu třetinu více než vloni.
Škodě Auto klesl v loňském roce celosvětový prodej na 445.525 vozů z předloňských 462.321 aut. Na domácím trhu prodala 73.883 vozů proti předloňským 82.405 vozům. Na tuzemském trhu tak loni v meziročním srovnání klesl Škodě Auto podíl z 52,6 na 50 procent.
-čtk-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?