SIMAR stále řeší příčinu odchodu NFO AISA

3. 4. 2003 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V pondělí proběhla další valná hromada Sdružení agentur pro výzkum trhu SIMAR, která byla pokračováním valné hromady konané 11. března. Tehdy byla přerušena z důvodu nečekaného vystoupení jedné z nejsilnějších agentur NFO AISA.
O přerušení jednání bylo rozhodnuto z důvodů zjištění příčin odchodu NFO AISA ze SIMARu, přičemž oznámení o tomto kroku bylo k dispozici 80 minut před zahájením VH.
AISA důvody svého rozhodnutí odmítá sdělit jak novinářům, tak zástupcům SIMARu. Ten prostřednictvím svého předsedy Stanislava Zahradníčka vydal prohlášení ve kterém se píše:
„Členské agentury SIMAR nepovažují vystoupení agentury NFO AISA ze SIMARu za krok správným směrem. AISA pozastavila své členství v SIMARu na jeden rok již v minulosti, přesto se dynamický rozvoj SIMARu v té době nezastavil. Nyní NFO odchází v době, kdy SIMAR projednával řadu koncepčních řešení. Jednalo se např. o vytvoření nezávislých kontrol práce členských agentur, přijetí nových kvalitativních standardů, změnu placení členských příspěvků v závislosti na obratu apod. Odchod NFO samozřejmě vyvolává diskusi o koncepci dalšího rozvoje SIMARu, analýzu všech předností a snahu odstranit zjištěné slabiny. Tím může SIMAR z dané situace jen profitovat a dále pracovat na zvyšování image své vlastní, členských agentur i oboru jako celku.“
V kontextu nastalé situace proběhne další mimořádná valná hromada již v pondělí 14. dubna.
Na aktivitě NFO AISA se pokouší „svézt“ i agentura Ultex, která rovněž oznámila ukončení svého členství v SIMARu. Stanislav Zahradníček však v oficiálním prohlášení SIMARu zdůrazňuje, že „ukončení členství druhé agentury, a to agentury Ultex, má jiný kontext než odchod NFO. Na programu valné hromady 11. března bylo totiž zařazeno projednání řady opakovaných nedostatků a neplnění schválených podmínek a standardů ze strany Ultexu. Valná hromada měla rozhodnout buď o pozastavení členství nebo o vyloučení této agentury. Vystoupení Ultex ze SIMARu tedy hodnotíme jako účelový krok vedení této agentury s cílem předejít hrozícím sankcím.“ Jednou z dlouhodobě obtížně plněných podmínek Ultexu byl i požadavek na minimální roční obrat 10 milionů korun.
-bob-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.