Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Šéf BBC kritizoval americké televizní válečné zpravodajství

Redakce MAM25. 4. 2003

Zpravodajství amerických televizních a rozhlasových stanic z války v Iráku bylo tak bezvýhradně vlastenecké a bylo natolik stranické, že ohrozilo věrohodnost amerických elektronických médií. V Londýně to prohlásil generální ředitel britské rozhlasové a televizní stanice BBC Greg Dyke, který jmenovitě kritizoval kabelovou zpravodajskou televizi Fox News a společnost Clear Channel Communications, která vlastní na 1200 místních amerických rozhlasových stanic.
“Já osobně jsem byl šokován, jak byly rozhlas a televize v USA během této války bez výhrad vstřícné,” řekl při vystoupení na Londýnské univerzitě. “Pokud Irák něco prokázal, tak to, že BBC si nesmí dovolit mísit vlastenectví a žurnalistiku. To se děje v USA a pokud to bude pokračovat, ohrozí to věrohodnost amerických elektronických zpravodajských médií,” řekl.
Zdůraznil zejména “zanícené vlastenectví” nejsledovanějšího amerického zpravodajského kanálu Fox News, který patří Ruppertu Murdochovi. “Nepřestává nás překvapovat, když vidíme, jak zaujímá politické pozice,” prohlásil Dyke. Mluvčí Fox News odmítl jeho výroky komentovat.
“Skutečně nás také šokuje, že největší skupina rozhlasových stanic užívá vysílání k organizaci proválečných shromáždění. Ještě více nás šokuje, že ta samá skupina chce vstoupit na britský trh, až bude letos deregulován,” dodal.
Šéf rozhlasové divize společnosti Clear Channel John Hogan k tomu řekl, že jednotlivé rozhlasové stanice fungují nezávisle. “Místní manažeři se rozhodují o informování o místních událostech – včetně shromáždění, která mají poděkovat mužům a ženám z jednotlivých komunit sloužícím v ozbrojených silách,” řekl Hogan.
“V zájmu zdraví naší demokracie je klíčově důležité, abychom nešli cestou mnoha amerických stanic,” prohlásil šéf BBC. Podle něj tento jev souvisí s tím, že žádná stanice není dostatečně silná, aby si mohla dovolit se postavit americké vládě. “Ještě více to platí od 11. září 2001, kdy se tolik amerických stanic zabalilo do americké vlajky a vyměnilo nestrannost za vlastenectví,” uvedl Dyke.
Hájil také BBC před kritiky některých britských poslanců a ministrů, že stanice byla příliš “měkká” k iráckému režimu Saddáma Husajna. “V dobách války britské vlády všech politických zaměření se snaží využít médií, aby ovlivňovala veřejné mínění,” podotkl.
-čtk-

×

Skupina Linkin Park oslavila první měsíc v čele hitparády

Starší článek

OSA vybral rekordních 517 miliónů korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více