Rozvoji mobilního marketinku brání nedůvěra

9. 4. 2003 00:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Uživatelé mobilních telefonů se v posledních dvou letech naučili používat SMS zprávy jako prostředek hlasování či účasti ve spotřebitelských hrách. Potvrzují to reklamní agentury i mobilní operátoři, podle nichž takové využití zpráv roste. Reklama posílaná na mobilní telefony je však pro českou veřejnost nepřijatelná.
„V České republice chápe stále většina lidí mobilní telefon jako něco velmi soukromého. To si většina firem uvědomuje, a proto zatím nechává své zákazníky, aby udělali první krok ke komunikaci, například účastí v SMS soutěži,“ uvedl Nikolaj Šťáhlavský ředitel marketinkové agentury Comgate. S tím souhlasí i obchodní ředitel agentury B3Net Jan Bárta, který však dodává, že vedle podniků, které nechtějí překročit zažité etické bariéry, jsou i firmy, které jsou v tomto směru mnohem progresivnější.
„Klienti jako Opel či Renault poptávají na rozdíl od ostatních takové produkty, díky kterým by mohli oslovit zákazníky s nejrůznějšími nabídkami či akcemi,“ uvedl Bárta. Upozornil však, že nový mobilní marketink uvázl i na neochotě mobilních operátorů, tuto formu propagace (Cell Info a Cell Broadcast) komerčně poskytovat.
V současnosti nabízí službu Cell Info, kdy uživatelům mobilů běží na displeji tiše text s informacemi, pouze Eurotel. Podle svého mluvčího Jana Kučmáše však ve velmi omezené míře, kvůli malému zájmu klientů. T-Mobile tuto službu testoval jen ve Špindlerově mlýně při Twist Extreme Tour. „V současnosti vidíme naše priority úplně jinde a navíc si nemyslíme, že by dnes byl trh na Cell Info připraven,“ řekl tiskový mluvčí T-Mobile Jiří Hájek. Igor Přerovský, představitel operátora Oskar uvedl: „Základní podmínkou úspěšného m-marketinku je poskytovat informace pouze na vyžádání. Reklamy tohoto typu by mohly vyvolat v klientech pocit, že je někdo obtěžuje nevyžádanými nabídkami – SPAMem. To je důvod, proč zatím nechceme podobnou technologii nabízet.“ Sítě všech operátorů přitom tuto technologii podporují.
„V současnosti ze všech stran slyšíme, jak nám SPAM znepříjemňuje život. Až lidé pochopí, že m-marketink není SPAM a změní přístup, poroste trh m-marketinku obrovským tempem. Letos odhadujeme jeho objem v ČR na 70 až 100 miliónů korun. Do tří let by se mělo toto číslo ztrojnásobit a objem prostředků mobilní reklamy by se měl srovnat s internetovou,“ řekl Bárta. Podle firmy Enpocket, která se zabývá výzkumem mobilního marketinku, je tento propagační kanál mnohem efektivnější, než televize či rozhlas.
Hospodářské noviny, 9.4.2003, autor: Hany Farghali

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení