Reuters hledá nového šéfa

17. 4. 2003 20:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská informační a zpravodajská společnost Reuters Group Plc začala hledat nového předsedu své správní rady. Reuters se už delší dobu potýká s vysokým poklesem tržeb a s problémy počítá i v nejbližším období. Předsedou je už asi 18 let Christopher Hogg. Šestašedesátiletý Hogg na výroční valné hromadě prohlásil, že správní rada by chtěla jmenovat jeho nástupce před příští valnou hromadou v roce 2004. Neřekl ale, kdy přesně svou funkci ve firmě předá. Společnost Reuters byla založena před 151 lety a přibližně 90 procent tržeb má z předplatného.
Firma prodává hlavně finanční informace v reálném čase, které se objevují na zhruba 470.000 monitorech v makléřských firmách, bankách a jiných finančních institucích v celém světě. „Rada nyní zahájila proces hledání mého nástupce,“ prohlásil Hogg. Ten chtěl odejít už před třemi lety, ale rada ho požádala, aby zůstal.
Reuters doplácí na silný propad akciových trhů, který trvá už několik let. Tato situace nutí řadu bank a finančních institucí, aby omezovaly náklady, což znamená i propouštění. Firmy jsou také nuceny rušit předplatné, což Reuters pociťuje zvlášť bolestivě. V prvním čtvrtletí mu například tržby z předplatného klesly o 9,1 procenta.
Reuters expandoval hlavně v osmdesátých a devadesátých letech a přes nynější problémy patří ve svém oboru k absolutní špičce. V poslední době už ale na trhu nekraluje a jeho zástupci přiznali, že už větší tržní podíl patří americkému rivalovi Bloomberg. V prvním čtvrtletí jeho podíl činil 43 procent, podíl Reuters se pohyboval kolem 39 procent.
Výkonnost akcií Reuters patří na londýnské burze za poslední rok k nejhorším a emise ztratila 80 procent hodnoty. Analytici firmu Reuters obviňují, že si nedokázala vydobyté renomé udržet a své hlavní aktivity zanedbávala ještě v době, kdy se jí vedlo dobře. Experti jsou přesvědčeni, že Reuters prakticky bezbolestně předal žezlo nováčkovi Bloomberg.
Akcie firmy Reuters v roce 2000 vystoupily na 16,45 libry, což bylo jejich maximum. V současné době se ale prodávají asi za 1,17 GBP. Nejen z těchto důvodů akcionáři kritizují výši prémií, které pobírají šéfové. Prémiová složka platu výkonného ředitele Toma Glocera za loňský rok činila 612.000 liber, tedy skoro 970.000 dolarů. Na tržbách firmy se z menší části podílí také agenturní činnost.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.