Reklamní holding WPP hlásí propad obratu
Reklamní holding WPP hlásí za první čtvrtletí letošního roku 4% propad obratu na celkových 1,313 miliardy euro. Propad o 3,5 % zaznamenal britský gigant dokonce i ve své domovině. Ztráty pohybující se okolo 10 procent byly zaznamenány v Severní Americe, Africe, Středním východě a Latinské Americe. Přírůstek obratu v objemu 11,7 % naproti tomu zaznamenala kontinentální Evropa. Po zohlednění síly zastoupení v jednotlivých regionech a měnových efektů se situace již nejeví tak dramaticky. V Severní Americe ztratila WPP 1,4 %, naopak kontinentální Evropa přispěla přírůstkem 3,5 % a Asie, Latinská Amerika, Afrika a Střední východ přidaly 3,6 %. V členění podle odvětví je pro holding citelná ztráta 9,5 % v obchodní činnosti, o 1,1 % naproti tomu vzrostl obrat v oblasti informací a poradenství.
-Martin Schreier-