Rada České televize ve středu hodnotila výsledky prvních tří měsíců restrukturalizace veřejnoprávní televize. Zprávu, kterou radě předložil prozatímní ředitel Petr Klimeš, ale rada považuje za neúplnou. Uložila mu proto, aby zprávu doplnil a zejména vysvětlil, proč se zavádění některých projektů zpozdilo.
Klimešovu zprávu přirovnal místopředseda rady Ladislav Miler k „jakémusi slohovému cvičení“. Pro členku rady Helenu Fibingerovou je zpráva zase pouhou změtí obecných frází. Její obsah byl zklamáním také pro předsedu dozorčí komise ČT Miroslava Tajče. Domnívá se dokonce, že letošní schodek v hospodaření televize může při chybně provedené restrukturalizaci dosáhnout až 200 milionů korun.
S tím ovšem prozatímní ředitel ČT Klimeš nesouhlasí. Podle Klimeše by v rozpočtu tato částka mohla chybět naopak v případě, že by se restrukturalizace zastavila. Ve svém emotivním vystoupení Klimeš označil kritiku členů rady jako neodůvodněnou. „Není to žádný blábol,“ prohlásil dotčeně.
Členové rady se shodli na tom, že si zaměstnanci ČT musí uvědomit, že je práce na restrukturalizaci v jejich vlastním zájmu. „Když to dělat nebudou, televize skončí,“ konstatoval člen rady Petr Kučera, který za největší slabinu restrukturalizace označil prezentaci jejích výsledků navenek. „Většina našich připomínek vychází z toho, že o tom nic nevíme,“ prohlásil Kučera.
Televize chce v rámci restrukturalizace například využít všechen reklamní čas daný zákonem. Má dále zavést strategii pro digitalizaci vysílání, hodnocení pořadů podle sledovanosti, spokojenosti diváků a nákladů na minutu vysílání. Celkem by do roku 2007 měl plán na úsporách a výnosech přinést podle Klimeše televizi kolem 820 milionů korun při nákladech mírně převyšujících 50 milionů.
Klimeše rada jmenovala do čela ČT loni v listopadu poté, co odvolala bývalého generálního ředitele ČT Jiřího Balvína. Jedním z hlavních důvodů Balvínova odvolání byla právě neschopnost televizi restrukturalizovat.
-čtk-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?