Producenta seriálu o Hitlerovi CBS donutila rezignovat

22. 4. 2003 00:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Televizní film americké stanice CBS o mládí Adolfa Hitlera je už řadu týdnů provázen spekulacemi a kritikou. V minulých dnech musel od projektu odstoupit jeho producent Ed Gernon. Muž, jehož zaměstnaly televizní stanice CBS a kanadská produkční firma, aby vytvořil televizní sérii o letech dospívání německého diktátora, byl svými zaměstnavateli ostře kritizován nikoli za svou práci, ale za vyjádření na adresu americké společnosti.
Gernon se totiž v rozhovoru pro televizní programový týdeník TV Guide vyjádřil, že podle jeho vědomostí o Německu dvacátých a třicátých let, se stal strach „absolutní“ příčinou akceptování Hitlerovy politiky veřejností. Poté Gernon udělal paralelu se současnou situací ve Spojených státech.
Podle něj Američané podporují politiku prezidenta Bushe vůči Iráku „ze strachu, co by se stalo, kdyby to neudělali“. List Daily Variety, zabývající se děním v show business, otiskl o Gernonově „případu“ článek, v němž zdůraznil, že producent neudělal přímé srovnání mezi Hitlerem a Bushem, nicméně konstatoval, že i jeho ostatní výroky stačily k tomu, aby se od něj jeho zaměstnavatelé distancovali.
Minisérie Hitler: The Rise of Evil má být odvysílána ve Spojených státech 18. a 20. května. Proti natáčení za poslední rok protestovala řada známých osobností a organizací. Mimo jiné projektu vyčítají i takzvanou Hitlerovu humanizaci. Ke kritice se počátkem dubna připojil i nositel Nobelovy ceny, spisovatel, který přežil holocaust, Elie Wiesel. Ten upozornil na nepřípustnost prezentace HItlera jako „obyčejného“ politika, bez odkazu na holocaust.
Hospodářské noviny, 22.4.2003, autor: (mkr)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.