Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Odborníci: Zpravodajství českých médií o válce v Iráku obstálo

Redakce MAM17. 4. 2003

Zpravodajství českých médií o válce v Iráku lze označit za profesionální a vyvážené. Shodli se na tom odborníci na mediální problematiku, které oslovila ČTK. Případné nedostatky přičítají především na vrub finančních podmínek českých médií. Experti shodně nejvíce oceňují způsob, jakým o válečném konfliktu informovala Česká televize.
Česká televize podle Jaromíra Volka z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně odvedla skvělý výkon. “Zvláště roli Michala Kubala v Bagdádu lze směle přiřadit k vysoce profesionálnímu standardu, který ve válečném zpravodajství existuje ve světovém kontextu,” uvedl. Kubalův výkon ocenil i šéfredaktor týdeníku Marketing & média Daniel Köppl. Česká televize ale podle něj málo využila fakt, že jeden z jejích redaktorů zůstal mezi posledními novináři v Bagdádu.
Komerční televize o válce v Iráku informovaly s typickým zjednodušením, poznamenal Volek. Televize Prima podle Jana Jiráka z pražské Fakulty sociálních věd poskytla zpravodajství o válce malý prostor, televize Nova podle něj zase byla příliš emocionální.
Celostátní deníky o válce informovaly neutrálně a věnovaly se především jevové stránce bojů na úkor analytičnosti, řekl Jirák. Všechna média také dokázala reflektovat pochybné informace, které přicházely z bojiště, a to od obou účastníků konfliktu, dodal. Za vyvážené považuje deníkové zpravodajství i redaktor mediální rubriky Lidových novin Jan Potůček. Média podle něj poskytla stejný prostor zastáncům i odpůrcům války.
Klíčovou roli podle Potůčka při informování o válce sehrály internetové servery. “Zpravodajské servery informovaly prakticky minutu po minutě, zprostředkovávaly online rozhovory s představiteli české diplomacie i vojenské jednotky v Kuvajtu, zkrátka přiblížily svým čtenářům válku neuvěřitelným způsobem…,” uvedl.
-čtk-

×

Reuters hledá nového šéfa

Starší článek

České televizi přibývá diváků na úkor Novy a Primy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více