Odborníci: Zpravodajství českých médií o válce v Iráku obstálo

17. 4. 2003 21:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zpravodajství českých médií o válce v Iráku lze označit za profesionální a vyvážené. Shodli se na tom odborníci na mediální problematiku, které oslovila ČTK. Případné nedostatky přičítají především na vrub finančních podmínek českých médií. Experti shodně nejvíce oceňují způsob, jakým o válečném konfliktu informovala Česká televize.
Česká televize podle Jaromíra Volka z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně odvedla skvělý výkon. „Zvláště roli Michala Kubala v Bagdádu lze směle přiřadit k vysoce profesionálnímu standardu, který ve válečném zpravodajství existuje ve světovém kontextu,“ uvedl. Kubalův výkon ocenil i šéfredaktor týdeníku Marketing & média Daniel Köppl. Česká televize ale podle něj málo využila fakt, že jeden z jejích redaktorů zůstal mezi posledními novináři v Bagdádu.
Komerční televize o válce v Iráku informovaly s typickým zjednodušením, poznamenal Volek. Televize Prima podle Jana Jiráka z pražské Fakulty sociálních věd poskytla zpravodajství o válce malý prostor, televize Nova podle něj zase byla příliš emocionální.
Celostátní deníky o válce informovaly neutrálně a věnovaly se především jevové stránce bojů na úkor analytičnosti, řekl Jirák. Všechna média také dokázala reflektovat pochybné informace, které přicházely z bojiště, a to od obou účastníků konfliktu, dodal. Za vyvážené považuje deníkové zpravodajství i redaktor mediální rubriky Lidových novin Jan Potůček. Média podle něj poskytla stejný prostor zastáncům i odpůrcům války.
Klíčovou roli podle Potůčka při informování o válce sehrály internetové servery. „Zpravodajské servery informovaly prakticky minutu po minutě, zprostředkovávaly online rozhovory s představiteli české diplomacie i vojenské jednotky v Kuvajtu, zkrátka přiblížily svým čtenářům válku neuvěřitelným způsobem…,“ uvedl.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení