Od července budou Slováci platit za vysílání STV a SRo víc

4. 4. 2003 13:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Od 1. července by se měly zvýšit koncesionářské poplatky za vysílání Slovenské televize (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) přibližně o třetinu. Výše poplatku se v případě rozhlasu zvýši ze současných 30 na 40 korun a v případě televize ze 75 na 100 korun měsíčně.To bude v praxi znamenat 35-korunový růst měsíčních výdajů na jednu rodinu.
Rozhodla o tom vláda na návrh Ministerstva kultury SR, které předložilo návrh novely zákona o koncesionářských poplatcích. Podle něho se plátci stanou i důchodci, kteří byli doposud od koncesí osvobozeni. Kabinet se ale nepřiklonil k návrhu ústředního ředitele SRo Jaroslava Rezníka, aby se poplatek za vysílání rozhlasu zvýšil až na 50 korun.
Pokud návrh novely schválí parlament, do pokladny veřejnoprávní televize přibude asi 700 miliónů korun ročně a o víc než 200 miliónů bude bohatší i rozhlas.
Podle předběžné analýzy celkových ročních nákladů a výnosů by tak STV mohla svoje roční hospodaření skončit s kladným výsledkem ve výši kolem 440 miliónů korun oproti plánované ztrátě asi 268 miliónů. Kromě toho by se zlepšila i finanční situace rozhlasu, jehož ztráta by dosáhla jen 870 000 korun v porovnání s plánovanými 238 milióny.
Výše sazby koncesionářských poplatků se od jejich zavedení v roce 1969 měnila jen dvakrát, a to v roce 1985, kdy koncese za rozhlas a televizi vzrostly z 10 na 20, respektive z 30 na 50 korun, a v roce 1997, kdy se poplatky vyšplhaly na současnou hranici 30 a 75 korun. Nyní platí za vysílání STV a SRo jen 61,5 procenta slovenských domácností, 32 procent platit nemusí a 6,8 procenta jsou takzvaní osvobození neplatiči.
-tasr-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.