Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Od července budou Slováci platit za vysílání STV a SRo víc

Redakce MAM4. 4. 2003

Od 1. července by se měly zvýšit koncesionářské poplatky za vysílání Slovenské televize (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) přibližně o třetinu. Výše poplatku se v případě rozhlasu zvýši ze současných 30 na 40 korun a v případě televize ze 75 na 100 korun měsíčně.To bude v praxi znamenat 35-korunový růst měsíčních výdajů na jednu rodinu.
Rozhodla o tom vláda na návrh Ministerstva kultury SR, které předložilo návrh novely zákona o koncesionářských poplatcích. Podle něho se plátci stanou i důchodci, kteří byli doposud od koncesí osvobozeni. Kabinet se ale nepřiklonil k návrhu ústředního ředitele SRo Jaroslava Rezníka, aby se poplatek za vysílání rozhlasu zvýšil až na 50 korun.
Pokud návrh novely schválí parlament, do pokladny veřejnoprávní televize přibude asi 700 miliónů korun ročně a o víc než 200 miliónů bude bohatší i rozhlas.
Podle předběžné analýzy celkových ročních nákladů a výnosů by tak STV mohla svoje roční hospodaření skončit s kladným výsledkem ve výši kolem 440 miliónů korun oproti plánované ztrátě asi 268 miliónů. Kromě toho by se zlepšila i finanční situace rozhlasu, jehož ztráta by dosáhla jen 870 000 korun v porovnání s plánovanými 238 milióny.
Výše sazby koncesionářských poplatků se od jejich zavedení v roce 1969 měnila jen dvakrát, a to v roce 1985, kdy koncese za rozhlas a televizi vzrostly z 10 na 20, respektive z 30 na 50 korun, a v roce 1997, kdy se poplatky vyšplhaly na současnou hranici 30 a 75 korun. Nyní platí za vysílání STV a SRo jen 61,5 procenta slovenských domácností, 32 procent platit nemusí a 6,8 procenta jsou takzvaní osvobození neplatiči.
-tasr-

×

Rozsudek v případu ČR-CME ve Stockholmu bude znám 15. května

Starší článek

Tesco uvedlo na trh dalších 500 výrobků pod vlastní značkou

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více