Jednoznačným vítězem letošního ročníku soutěže o nejlepší domácí reklamu Louskáček 2002 se stala agentura Leo Burnett. Získala 11 cen, z toho jednu zlatou, a její kreativní ředitel Basil Mina byl oceněn Zlatým ohníčkem za přínos kreativitě v české reklamě. Na druhé příčce se co do počtu cen umístila Euro RSCG New Europe, jež loni získala “pouhý” jeden Louskáček (jenž byl ovšem zlatý). Na třetím místě figuruje agentura McCann-Erickson (4 Louskáčky, z toho jeden zlatý). Největší propad oproti posledním dvěma ročníkům postihl Young {alfa} Rubicam, jež vloni získala stejně cen jako LBA, letos pak její zástupci odcházeli domů s jedním bronzem.
Na zlatý Louskáček dosáhla teprve vloni založená agentura Kaspen, konstantní stálicí soutěže je Ledoborec, který boduje pravidelně každý rok (letos jedno stříbro a jeden bronz). Grand Prix dostala produkce Rotor za televizní spot pro ZOO Praha “Pomozte nám oklepat se”, cena pro Klienta roku nebyla udělena. Pro tři Louskáčky si za přihlašovatele, vydavatelství Ringier, šel na pódium šéfredaktor týdeníku Reflex Petr Bílek. Oceněné televizní reklamy pro časopis vymyslela agentura Greta Agency. V nově otevřené kategorii, kde se hodnotilo umění slova, bodovala Tanagra s hantecem v kampani na Starobrno, za který získala zlato. Celkem porota rozdala 36 Louskáčků.
Oproti posledním dvěma ročníkům je vedle ústupu Young {alfa} Rubicam z dřívějších pozic výraznější změnou méně cen pro Český Mobil, jehož reklamy na Oskara dosud Louskáčkům kralovaly, a více oceněných kampaní vytvořených pro různé neziskové organizace nebo jako self promotion.
Výsledková listina soutěže Louskáček 2002
-jj-