Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mobilní operátoři utratili za reklamu miliardy

Redakce MAM16. 4. 2003

Provozovatelé sítí mobilních telefonů investovali do reklamy v loňském roce podle agentury ACNielsen dohromady více než dvě a půl miliardy korun. Firmy T-Mobile a Eurotel byly jediné na trhu, jejichž reklamní rozpočet překročil miliardu korun.
Jak uvedl mluvčí společnosti Eurotel Jan Kučmáš, výdaje na reklamu se u této firmy meziročně snížily. Ředitel vnějších vztahů firmy T-Mobile Aleš Janků naopak řekl: “Předloni naše výdaje na reklamu byly rozhodně nižší, než miliarda korun. Loni jsme se na toto číslo dostali zejména kvůli celosvětovému sjednocení mobilních sítí Deutsche Telekom pod značku T-Mobile.”
Nejmladší mobilní operátor Český Mobil, který provozuje síť Oskar, měl podle mluvčího Igora Přerovského rozpočet na reklamu téměř stejný s rokem 2001.
Vzhledem k celkovým tržbám firmy měl největší výdaje na reklamu Oskar. Zhruba 491 miliónů korun, reprezentuje více než šest procent obratu. Reklamní rozpočet T-Mobile byl 1,02 miliardy, což činí 4,72 procenta obratu. Nejméně v této oblasti investoval Eurotel, jehož reklamní náklady se pohybovaly zhruba na úrovni 3,5 procenta tržeb. Do údajů o prostředcích na reklamu nebyly zahrnuty náklady na sponzorství a propagační akce.
Podle výzkumné agentury ARBO Media tvořily reklamy všech telekomunikačních firem zhruba 33 procent tuzemského reklamního trhu, což je nejvíce ze všech sektorů. Za telekomunikacemi se umístilo odvětví finančnictví a pojišťovnictví a automobilový průmysl.


Hospodářské noviny, 16.4.2003, autor: Hany Farghali

Deset firem s největšími investicemi do reklamy v roce 2002 (v korunách)

Eurotel 1 029 767 593
T-Mobile 1 018 743 406
Procter & Gamble 944 810 377
Danone 730 384 370
Nestlé 726 582 578
Unilever 716 541 339
Opavia-LU 689 150 661
Henkel 538 987 622
Český Mobil 491 058 015
Reckitt Benckiser 364 064 037
zdroj: ACNielsen, firmy


15 ()

×

Zprávám ČT z Bagdádu cenzoři nerozuměli

Starší článek

Zisk největšího amerického vydavatele novin jde letos nahoru

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Anketa mezi HR řediteli: Co děláte pro mentální zdraví svých lidí?

Pandemie problém s duševním zdravím zaměstnanců nevytvořila, jen jej zdůraznila. O pohodu lidí na pracovišti by se měly firmy starat dlouhodobě,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy
Foto: Paramount

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více