Median: Reklamě nedůvěřuje 73 procent Čechů
Obsahu reklamy nedůvěřuje 73 procent Čechů. Bez výhrad věří reklamním tvrzením tři procenta obyvatel, spíše jim věří dalších 23 procent. Vyplývá to z výzkumu společnosti Median.
Firma rovněž zjišťovala, jak lidé zacházejí s reklamními letáky, které plní jejich schránky. Podle průzkumu je 11,5 procenta lidí vyhazuje, aniž by je četlo.
Téměř 22 procent je vůbec nevyužívá. Některé využívá 30,5 procenta lidí. Zhruba 38 procent lidí některé letáky zaujmou a detailně je přečte. Necelých osm procent přiznalo, že si část reklamních materiálů schová.
Názory obyvatel na reklamu zjišťovala společnost Median v posledním čtvrtletí loňského roku u 3978 osob ve věku od 14 do 79 let.
Podle průzkumu, který ve střední Evropě na konci loňského roku provedla agentura TNS Factum, jsou Češi ze Středoevropanů k přemíře reklamy poměrně tolerantní.
Nekompromisní postoj však zaujímají právě k reklamním letákům v poštovních schránkách. Objemem těchto tiskovin se cítí obtěžováno 64 procenta lidí. V Maďarsku se přitom nad letáky ve schránce zlobí jen každý třetí člověk.
-čtk-