Společnost McDonald’s ČR podala podle mluvčí Drahomíry Jirákové na řetězec Kentucky Fried Chicken (KFC) žalobu kvůli přijímání slevových kuponů, které McDonald’s poskytoval zákazníkům. „Bližší podrobnosti v této záležitosti však nebudeme zveřejňovat,“ uvedla Jiráková. Firma American Restaurants, která v tuzemsku KFC provozuje, se k tomu nevyjádřila.
Generální ředitel McDonald’s ČR Martin Dlouhý již dříve uvedl, že firma bude v žalobě pravděpodobně požadovat morální i finanční satisfakci nebo náhradu škody. „Důvod je, aby ta žaloba měla nějakou váhu. Není naším cílem na tom vydělat nebo se zahojit,“ prohlásil. I kdyby firma cokoli vysoudila, tak to věnuje na charitu, dodal. McDonald’s přitom odhadl, že jednání KFC mu mohlo na tržbách ubrat zhruba kolem 20 milionů korun.
McDonald’s kupony na slevy vydal a distribuoval v celé ČR v rámci marketingové kampaně Kupónka plná výhod. Akce začala 3. února a skončila 9. března. Konkurenční poukázky začal přijímat i řetězec KFC, což McDonald’s označil za parazitování a obrátil se na soud.
Koncem února pak firma informovala, že KFC nesmí přijímat její poukázky podle předběžného opatření Městského soudu v Praze. KFC přestal konkurenční slevové kupony přijímat 6. března, což zdůvodnil přípravami na novou kampaň pro zákazníky.
McDonald’s má v Česku 69 restaurací. Za loňský rok vykázala firma přes problémy způsobené srpnovými záplavami tržby 1,96 miliardy korun, což představuje proti předchozímu roku nárůst asi o 11 procent. KFC a Pizza Hut, který je pro McDonald’s nejvýznamnějším konkurenčním řetězcem na českém trhu, má v tuzemsku 21 restaurací.
-čtk-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?